Vlajka Německo

Ilustrační obrázek

Perspektivní obory

  • elektrotechnický,
  • stavebnictví a stavební materiály,
  • zdravotnická technika,
  • energetika,
  • voda, odpady a životní prostředí,
  • služby. 

Služby exportérům

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

 

Desatero pro obchodování s Německem

Informace z teritoria

Německo je jednou z nejrozvinutějších zemí světa a po USA, Číně a Japonsku je čtvrtou největší ekonomikou. S celkem 81,2 miliony obyvatel je také největším a nejdůležitějším trhem v Evropské Unii. V roce 2015 dosáhl v Německu HDP hodnoty 3,02 bilionu EUR. Pro srovnání, HDP ČR ve stejném roce vykazovalo hodnotu 0,16 bilionu EUR.

Na tomto výkonu má největší podíl zahraniční obchod. S objemem exportu (zboží i služeb), který tvoří 45 % HDP, je Německo třetím největším světovým exportérem. Je tedy podstatně více než jiné země zapojeno do globální ekonomiky. Tato závislost se projevuje také v importních potřebách, které se pohybují kolem 85 % hodnoty exportu.

SRN je českým největším obchodním partnerem. Přibližně třetina českého exportu je závislá na odbytu v Německu (ČR je 11. největším exportérem do SRN). Struktura českého průmyslu je také historicky velmi podobná, což se promítá i ve skladbě exportu a importu. Vzájemné propojení ekonomik navíc podporují rozsáhlé německé investice v ČR. K ještě těsnější provázanosti obou sousedních ekonomik došlo po vstupu Česka do EU v roce 2004, čímž odpadly další bariéry volného pohybu zboží, služeb a pracovních sil.

Rozvoj exportního a investičního směřování obou zemí dále na východ Evropy vytváří potenciál pro další obchodní spolupráci. Na německém trhu vládne tvrdý konkurenční boj, jeho intenzita je jedna z nejvyšších na světě. Šanci na úspěch mají především české firmy, které jsou schopny nabídnout kvalitní produkci s vysokou přidanou hodnotou. Důležitá je také správně nasměrovaná aktivní propagace.

Trendem je v současnosti digitalizace a automatizace průmyslové výroby. Německá ekonomika má významný sektor průmyslné výroby, která vytváří více než čtvrtinu celého HDP. Další hospodářský růst by měly nastartovat investice do inovací v souvislosti se strategií Průmyslu 4.0 (Industrie 4.0), která přináší nový trend digitalizace a automatizace výroby. 

Podrobné teritoriální informace o německé ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Nejbližší související akce

DatumNázevMísto
4. 10. 2016 Meeting Point CzechTrade, říjen 2016 Brno, Česká republika
19. 10. 2016 K 2016 Düsseldorf, Německo
8. 11. 2016 ELECTRONICA 2016 Mnichov, Německo
14. 11. 2016 NOVUMM KET 2016/003K MEDICA 2016 Düsseldorf, Německo
23. 11. 2016 NOVUMM 2016/005N HEIM+HANDWERK 2016 Mnichov, Německo
16. 1. 2017 BAU 2017 Mnichov, Německo
29. 1. 2017 ISM 2017 Kolín nad Rýnem, Německo
1. 2. 2017 NOVUMM 2017/009N SPIELWARENMESSE 2017 Norimberk, Německo
7. 3. 2017 ISH 2017 Frankfurt nad Mohanem, Německo
14. 3. 2017 LogiMAT 2017 Stuttgart, Německo
4. 5. 2017 INTERPACK 2017 Düsseldorf, Německo
30. 5. 2017 Moulding Expo 2017 Stuttgart, Německo
11. 9. 2017 DrinkTec 2017 Mnichov, Německo
13. 11. 2017 MEDICA 2017 Düsseldorf, Německo

Novinky z teritoria

DatumNázev
8. 7. 2016 Spotřebitelská důvěra v Německu vystoupila v květnu na roční maximum
7. 7. 2016 V červnu klesla v Německu nezaměstnanost na rekordní minimu
1. 7. 2016 Škoda Transportation dodá Deutsche Bahn nové lokomotivy

Kontakt

  •  
  • Mgr. Jareš Adam
    Vedoucí zahraniční kanceláře
    adam.jares@czechtrade.cz

    T:+4921159825684
    M:+49(0)1741454745

     

  •  
  • Malá Julie
    Odborný pracovník zahraniční kanceláře
    julie.mala@czechtrade.cz

    T:+4921159825688
    M:+49015254504339