Desatero pro obchodování s Německem

  1. Respektujete kulturní odlišnosti a na jednání se připravte! Připravte se na odlišný styl jednání německého partnera, jehož charakteristikou je věcnost a přímost, nenechat se odradit zdánlivou odměřeností. Němci se nebojí jít do konfliktu, proto je vhodné být na jednání dobře připraven a argumentačně vybaven.
  2. Komunikujte systémově! Pokuste se vést věcnou diskusi, neodchylujte se zbytečně k detailům, jednejte bod po bodu, strukturovaně a rozlišujte priority a méně podstatné věci!
  3. Uplatněte schopnost improvizovat! Kromě přizpůsobení se německé organizovanosti je současně výhodou se nevzdávat české schopnosti improvizace a uplatnit kreativitu.
  4. Prezentujte se sebevědomě!Kvalitně a moderně zpracovaný web a propagační materiály hrají důležitou roli při vnější prezentaci firmy. Web je dnes vizitka firmy, která určuje její postavení a vnímání na trhu. Pro stabilní pozici na trhu je klíčová průběžná a velmi aktivní profesionální marketingová propagace.
  5. Nebojte se telefonovat! Vzhledem k formálnímu a často odměřenému způsobu komunikace zjistíte z telefonického rozhovoru mnohem více, než při pouhé komunikaci prostřednictvím emailu.
  6. Nespoléhejte na to, že se domluvíte anglicky! V malých a středně velkých firmách se bez němčiny neobejdete. Znalost němčiny je vždy výhodou, zvyšuje „komfort“ komunikace při dlouhodobější spolupráci a zároveň i důvěryhodnost před německým partnerem.
  7. Dodržujte termíny a buďte spolehliví! Pro dlouhodobé rozvíjení obchodních vztahů s německými partnery je nutná spolehlivost, důvěryhodnost, dodržení slova a dohodnutých termínů, pragmatičnost a dochvilnost.
  8. Nepodceňujte znalost informací německého partnera! Ceny zbytečně nenadsazujte! Německé firmy mají perfektní informace o cenách nejen z německého hyper konkurenčního trhu, ale díky své pozici exportního šampiona téměř z celého světa.
  9. Jen dobrá cena a kvalita na náročném koncentrovaném trhu nestačí! Design a inovace jsou v současnosti prodejním argumentem a zdrojem konkurenční výhody. Nezapomínejte na certifikace a reference. Německo je blízký trhy, ale náročný.
  10. Hledejte obchodního zástupce! Němci jsou výborní obchodníci – hledejte obchodní zástupce s již vybudovanými distribučními kanály – motivace je daná podstatou provizních odměn. Je to finančně méně náročná a podstatně rychlejší cesta, jak se dostat na německý trh.

 

Kontakt

  •  
  • Mgr. Adam Jareš
    Vedoucí zahraniční kanceláře
    duesseldorf@czechtrade.cz

    Mgr. Adam Jareš T: +4921159825684
    M: +49(0)1741454745
    F: +4921156643031

     

  •  
  • Julie Malá M.A.
    Odborný pracovník zahraniční kanceláře
    julie.mala@czechtrade.cz

    Julie Malá M.A. T: +4921159825688
    M: +49(0)15254504339

     

Nepřehlédněte

  • Klienti CzechTrade mohou od 1. července 2016 využít programu Šance pro úspěšný export - další služba zahraniční kanceláře zdarma.