Češi a Češky nakupují rok od roku více rostlinných alternativ kvůli zdraví a životnímu prostředí. Na konferenci New Food Forum zazněly plány retailových řetězců navýšit nabídku rostlinných alternativ za dostupnou cenu. Rozhodujícím faktorem bude i české legislativní prostředí.
Praha, 17.4.2024 - Jak ovlivňuje české exportéry rostoucí význam udržitelnosti na trhu Evropské unie se dozvěděli zájemci o export na odborném semináři Ekodesign: Cesta k udržitelnému exportu, který uspořádala agentura na podporu obchodu CzechTrade. Návštěvníci získali informace o ESG a inspirovali se udržitelnými projekty českých firem, jako je například Plastia, Balance is Motion nebo Stingl Design. Akce byla součástí festivalu New European Bauhaus, který byl zahájen 9. 4. v Bruselu a pokračuje napříč Evropou.
Praha, 9.4.2024 - Dům zahraniční spolupráce (DZS) hostil 28. 3. historicky první setkání propagačních agentur. Cílem bylo navázat na práci Komise pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí řízené Ministerstvem zahraničních věcí. Pozvání DZS přijaly špičky Českých center, Národní sportovní agentury a agentur CzechInvest, CzechTourism a CzechTrade.
V únoru český vývoz zaznamenal po čtvrt roce čekání opět pozitivní růst oproti minulému roku, a to o dvojciferných 10,2 %. Tento růst vyhladil i lednový propad exportu a přispěl tak ke kumulovanému růstu za první 2 měsíce prvního kvartálu o 2,3 %. To lze považovat za pozitivní zprávu s ohledem na vysokou hodnotu českého exportu v 1. kvartálu loňského roku.
Praha, 5.4.2024 - Tuzemské e-shopy v posledních letech využívají pro prodej svého zboží stále častěji také globální marketplace platformy, jako je například Amazon. Díky marketplace platformám mohou firmy snadněji expandovat na světové trhy a oslovit široké spektrum zákazníků. Produkty lze online prodávat na trzích, kde zatím firmy nepůsobí, a to s téměř nulovou investicí do e-shopového řešení. O aktuálních příležitostech pro české firmy v 54 zemích světa na marketplace summitu BaseLinker EXPO 2024 hovořila Zuzana Jesenská, exportní konzultantka agentury na podporu obchodu CzechTrade. Představila také služby agentury v oblasti e-commerce, prostřednictvím kterých firmám pomáhá se správným nastavením prodejů na marketplace platformách.
Nigérie v současnosti patří k nejbohatším zemím Afriky s čistě proimportním trhem. Chce být do roku 2030 jednou z 20 největších ekonomik světa a za dalších 30 let se dostat do první desítky. Vláda podporuje strategické partnerství s velkými zahraničními investory. „Prověřený obchodní partner je tu klíčem,“ říká ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Lagosu Štěpán Beneš.
Praha, 22.3.2024 - Agentura CzechTrade připravila pro období let 2024-2027 dva nové projekty, jejichž cílem je podporovat vstup a působení malých a středních podniků na zahraničních trzích, a to prostřednictvím jejich účasti na vybraných specializovaných výstavách a veletrzích. Podpora bude poskytována formou zvýhodněných služeb, v rámci projektu Nové marketingové modely veletržních účastí 2 (NOVUMM 2) půjde o částku až do výše 120 000 Kč na účast na jedné akci, v rámci projektu Nové marketingové modely veletržních účastí v oblasti klíčových technologií 2 (NOVUMM2KET) to bude až 160 000 Kč. Projekt NOVUMM 2 nabídne 60 veletrhů zaměřených na prioritní obory českého průmyslu, u NOVUMM2KET to bude 60 veletrhů zaměřených především na oblast klíčových technologií, na každém veletrhu se navíc koná doprovodná akce. U podobných projektů v minulosti dosáhla celková výše poskytnuté podpory téměř 94 000 000 korun.
Praha, 13.3.2024 - Agentura CzechTrade podporuje v expanzi na zahraniční trhy také začínající firmy. V rámci služby Startup Entry, kde startupistům pomáhá s výběrem vhodného teritoria a rozvíjí jeho potenciál, uspořádala již druhý pitch pro 6 vybraných startupů. Před porotou složenou z odborníků agentury CzechTrade, CzechInvest a sítě inovačních center Ynovate prezentovaly své byznysové záměry startupy Aiviro, EnergoMachine, Lakmoos AI, Nomodo.io, The MAMA AI a SkiFi by Technologies for Freeride. Službou Startup Entry otevírá agentura sérii návazných služeb, které inovativním firmám pomáhají proniknout na zahraniční trhy.
Export se v lednu 2024 s meziročním poklesem o 6,5 % nedokázal odpoutat od horšího výsledku z konce roku 2023. Z pohledu hlavních segmentů pozorujeme největší meziroční nárůst u motorových vozidel a potravinářství, nicméně se jedná o čísla v nižších jednotkách procent.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Marketing – CzechTrade z Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost, na kterou má připraveno 65 milionů korun. Prostřednictvím agentury CzechTrade a jejího připravovaného projektu Design pro konkurenceschopnost 3 (DESIGN 3) tak podpoří malé a střední podniky při vstupu na zahraniční trhy skrze využití průmyslového designu. Cílem plánovaného projektu je zvýšit mezinárodní konkurenceschopnost firem a podpořit expanzi podniků na zahraniční trhy.
Předtím, než jsem nastoupila na svoji první vážnou pracovní pozici ve Vídni, měla jsem tu čest projet téměř celou tehdy nově otevřenou západní Evropu. Během nejkrásnější dovolené v Německu jsem se setkala se skupinou slovenských studentů architektů a poznala svého budoucího muže. Z Vídně jsme otevírali první pobočky globálních módních řetězců v České republice, což pro mě bylo další výzvou a zároveň školou obchodu a cestování. Benelux, Německo, Rakousko a především Španělsko – to byl můj svět: každý týden na letišti a spousta práce v oblasti mezinárodního maloobchodu. A potom přišla klíčová pracovní nabídka – od agentury CzechTrade. Práce zde pro mě znamená zejména mnoho skvělých a inspirativních lidí – kolegů i klientů, zajímavou práci a cestování, jednoduše něco přesně pro mě.