Argentina

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

ArgentinaArgentina

Argentina je po Brazílii a Mexiku v Latinské Americe třetí regionální velmocí. Tento osmý největší stát zeměkoule se svým rozsáhlým přírodním bohatstvím a se 43 milióny vzdělaných a zdravých lidí, představuje pro Českou republiku dlouhodobě významný exportní potenciál.

Celých 90 % obyvatelstva je evropského původu. Jsou to potomci Španělů, Italů, Němců, Francouzů, Japonců, Chorvatů, Britů, Čechoslováků a dalších.

Jde o demokratickou, zemědělsky i průmyslově relativně velmi rozvinutou zemi. Argentina disponuje jadernou energetikou, kosmickými technologiemi. V zemi působí, vyrábí a odtud exportují významné automobilové koncerny (VW, GM, PSA, Volvo, Renault, Ford, Honda, Toyota, FIAT). Tato latinskoamerická země je důležitým světovým hráčem na trhu zemědělských komodit.

Argentina se však dlouhodobě potýká se změnami politických i ekonomických koncepcí, které jsou navíc prováděny nedůsledně. V důsledku to znamená roční inflaci přes 30 % (druhá největší na světě hned po Sudánu), ochranářská opatření, devizovou regulaci a autokratický způsob vlády.

Argentina je považována za 20. nejsilnější ekonomiku světa. Ročně dováží ze zahraničí produkty všech kategorií v celkové hodnotě zhruba 60 mld. USD.

České (československé) zboží je zde historicky dobře zapsáno, je na co navazovat.

Podrobné teritoriální informace o argentinské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
GMT -3 hodiny

Desatero pro obchodování

ArgentinaArgentina
  1. Argentinci jsou mimořádně sebevědomým národem (to platí i pro jednotlivce). V případě obyvatel hlavního města toto přechází pro nepřipraveného návštěvníka až do nesnesitelnosti. Čím dříve se s tím vyrovnáte, tím lépe.
  2. Pokud hovoříte španělsky, máte zásadní výhodu. Pokud ne, nejvhodnější je angličtina, nikoliv portugalština. Musíte ale počítat s tím, že mimo Buenos Aires je znalost angličtiny až mizivá.
  3. Váš konkurenceschopný produkt je samozřejmostí. K uskutečnění obchodu je však zpravidla nutný i osobní vztah se zákazníkem. Tuto vazbu je třeba cíleně dlouhodobě budovat.
  4. K obchodu patří setkávání při služebních obědech či večeřích. V pokročilé fázi následují návštěvy v rodinách, mimo předmětu jednání je užitečné se při hovoru orientovat ve sportu, v náboženství (argentinský papež) a v politice.
  5. Velmi citlivým tématem jsou Falklandské ostrovy. Když na ně přijde řeč, zásadně je nazývejte Malvíny. V žádném případě nevyjadřujte podporu britské přítomnosti na ostrovech, ačkoliv 99,9 % obyvatel Malvín je pro zachování britské příslušnosti. Pokud nejste ve vysloveně důvěrném vztahu, je nevhodné hovořit o dřívějších argentinských vojenských diktaturách.
  6. Mezi jednotlivými firemními kulturami jsou velké rozdíly. Některé firmy jsou řízeny takřka na úrovni amerických korporací, jiné jsou autokraticky vedeny jediným člověkem (majitelem), který rozhoduje úplně o všem a často velmi subjektivně.
  7. Jsou zásadní rozdíly mezi životem v Buenos Aires, v Andské oblasti, v Patagonii či na severu země. Čím dále od hlavního města, tím se život více blíží starému koloniálnímu pojetí, kdy čas neznamená žádnou významnější hodnotu.
  8. Chovejte se k zákazníkovi jako k partnerovi, jste na jedné lodi. Respektujte jeho požadavky, byť se vám mohou zdát občas neúčelné, zbytečné, či z hlediska užitných hodnot vašeho produktu až kontraproduktivní.
  9. S narůstající vzdáleností od hlavního města se snižují nároky na „dress code“. Vy však začněte vždy v dobrém oblečení. Podstatná je kvalita bot, podle okolností samozřejmě můžete posléze ubírat.
  10. Buďte velmi trpěliví. Váš partner musí po uzavření kontraktu podstoupit dlouhou, klikatou a časově nezaručenou byrokratickou cestu, na jejímž konci je devizový příděl a následné uskutečnění dovozu.