Desatero pro obchodování s Peru

  1. Komunikujte ve španělštině.
    Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň více, něž dokonalá angličtina.
  2. Propagační materiály mějte připravené ve španělštině.
    Pro začátek alespoň vložte jednu stránku španělsky s informacemi o vás a vašich výrobcích nebo službách.
  3. Osobní přístup a osobní jednání.
    V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky řeší až ve druhé fázi.
  4. Šaty dělají člověka.
    Vaše prezentace je vizitkou vaší firmy i práce.
  5. Nekritizujte místní poměry!
    Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá-li to vliv na váš obchod, raději nezmiňujte vůbec.
  6. Nespěchejte!
    Skutečně platí, že trpělivost růže přináší.
  7. Poznejte peruánskou historii a kulturu, místní to ocení.
  8. Drobné dárky s odkazem na vaši firmu nebo Českou republiku pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah.
  9. Problémy se mají řešit.
    Nabídněte protějšku komplexní řešení jejich situace, včetně alternativ.
  10. Oficiální podpora agentury CzechTrade nebo Zastupitelského úřadu vám v Peru dodá vyšší kredit při jednání s partnerem a zejména se státní správou.