Zahraniční kancelář CzechTrade
Polsko

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade

Kontakty

Ing. Šipl Ivo

CzechTrade Polsko

Ing. Ivo Šipl vedoucí zahraniční kanceláře
Ambasada Republiki Czeskiej, Koszykowa 18
00 – 555, Warszawa
Polsko
www.czechtrade.pl

Nejbližší akce z teritoria

Články a rozhovory

Aktuality z teritoria

Jak vám můžeme pomoci?

Rozbalovací obsah

Informace o Polsku


Polsko, oficiální název Polská republika, polsky Rzeczpospolita Polska, je stát ležící ve střední Evropě s přístupem k Baltskému moři. Hlavním městem je Varšava, dříve Krakov.

V současném Polsku žije 38,43 miliónů obyvatel a řadí se tak co do počtu mezi 8. největší stát Evropy.

Někteří lidé si stále představují Polsko jako zaostalou zemi, to už ale dávno neplatí, stává se z něj moderní a vlivná země. Polská vláda výrazně investuje do své energetické, dopravní a vojenské infrastruktury.

Vzhledem také k rostoucí životní úrovni obyvatel Polské republiky se na našeho souseda zaměřuje stále více českých producentů a stává se tak zajímavou exportní destinací. Za posledních 10 let se hodnota exportu téměř zdvojnásobila.

Podrobné informace o polské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek a investičních příležitostí naleznete na portálu  BussinesInfo.cz.

Desatero pro obchodování

  1. Poláci jsou velcí nadšenci
    A nebo dokonce nenapravitelní optimisté. Během podnikaní v Polsku je nutné udržet smysl a realismus ale pamatujte, že odhodlání podporuje úspěch.
  2. Poláci mají velmi rádi zasloužené pochvaly a těžko snáší kritiku
    Nepřehánějte to s komplimenty, Poláci jsou citliví na faleš.
  3. Zvažte počet zástupců na obchodním jednání
    Příliš velká delegace může být vnímána jako nátlak.
  4. Poláci jsou velmi citliví na historické události
    Naučte se pár podstatných faktů z historie našich sousedů. Získáte tím úctu svého partnera.
  5. Je důležité, kdo platí za oběd
    Netrvejte příliš silně na tom, že budete platit vy. Ale v případě, že jste na setkání zvali vy, nezapomeňte nabídnout takové řešeni.
  6. Poláci rádi pečují o neformální vztahy
    Často stvrzované konzumací alkoholu. Snažte se nebýt lhostejní k takovým pozváním. Častým tématem hovorů je rodina. Projevte zájem a získáte důvěru svého partnera.
  7. V Polsku je zvláštní důraz kladen na přesnost
    Příjezd včas, je výrazem úcty k vašemu partnerovi.
  8. Při větších investicích je důležité udržovat vztahy s místní komunitou
    Často roli prostředníka přejímají obce, církev, sbory dobrovolných hasičů apod. Poláci rádi přijímají dary, ale s ohledem na citlivost tématu korupce, by neměly být drahé.
  9. Poláci jsou přesvědčení, že jejich jazyk, je velmi obtížný a pro cizince nedostupný
    Naučte se pár základních slov, to vám pomůže prolomit stereotyp a zlepšit vztahy.
  10. Respektujte polské církevní svátky
    Pro mnoho Poláků jsou zvláště důležitou součástí národní identity.

VSTUPUJETE NA polský TRH? PŘEČTE SI RADY OD ZAHRANIČNÍ KANCELÁŘE CZECHTRADE

  1. Analýza trhu
    Na počátku obchodních aktivit v Polsku, by česká firma měla mít základní informace o tom jaká je tržní situace a konkurence v daném segmentu.
  2. Exportní strategie
    Je důležité správně identifikovat cílovou skupinu potenciálních odběratelů/zákazníků a vyznačit si cíle jakých chce firma dosáhnout na polském trhu v určitém časovém horizontu. 
  3. Dostatečné prostředky
    Úspěch firmy na zahraničním trhu je podmíněn dostatečným množstvím jak finančních, tak lidských zdrojů. Je nutné počítat s vyčleněním zaměstnanců, kteří se budou polskému trhu věnovat, ev. zaměstnáním nových pracovníků, jakož i služebními cestami do Polska, případně i s pozváním polských partnerů do ČR, aby navštívili Vaši společnost. 
  4. Propagační materiály
    Je nutné mít kvalitně zpracované propagační materiály o vaší společnosti, nejlépe v polském jazyce. Pro úvodní oslovení je potřeba připravit dopis představující společnost s důrazem na unikátnost produktu s ním se chcete na polském trhu etablovat. To se týká i jiných materiálů, jako např. katalog, ceník, a jiné. Vše by mělo byt přehledné a profesionálně zpracované.
  5. Oslovení potenciálních partnerů
    Je vždy lepší kontaktovat firmu telefonicky, než pouze písemnou formou. Polské firmy málokdy reagují na neznámé e-maily. Většina firem v Polsku je schopná komunikovat v anglickém jazyce. Samozřejmě kontakt v polském jazyce a s polskou SIM kartou jsou výhodou.
  6. Reference
    V Polsku je kladen důraz na důvěryhodnost obchodních partnerů. Předložte reference o vaší společnosti potenciálním polským partnerům.
  7. Využijte dobrého jména České republiky
    Češi platí v Polsku za nejoblíbenější národ, jako jediní podle průzkumu překročili v preferencích hranici 50 procent. Pozvěte své polské partnery do ČR. 

Doporučujeme kontaktovat zahraniční kancelář CzechTrade Polsko. Můžete s námi bezplatně konzultovat vaše exportní zájmy v Polsku. Naši zástupci vám rádi poskytnou pomoc ve vyhledání a oslovení polských obchodních partnerů na míru dle Vašich potřeb. Neváhejte se na nás obrátit.

Perspektivní obory

  • stavebnictví a stavební materiály,
  • energetika, zejména OZE,
  • investiční celky,
  • voda, odpady a životní prostředí. 

Reference

  • Biomedica, spol. s r.o.

    „Rád bych velice poděkoval zahraniční kanceláři CzechTrade Polsko za organizaci, přípravu a v neposlední řadě osobní účasti na setkání se zástupci sítě lékáren DOZ ve Varšavě. Věříme, že jsme schopni s polským řetězcem rozjet spolupráci a uzavřít oboustranně úspěšný obchod.“

    Libor Koblic

    vedoucí zahraničního obchodu

    www.bio-medica.eu

  • I love Hummus s.r.o.

    „Dovolte mi vřele poděkovat za pomoc při organizaci on-line jednání s potenciálními zákazníky. Jednání proběhlo na velmi profesionální úrovni. Paní Okenicová zasvěceně a s nasazením představila produkty, udělala ochutnávku a já přihlížela přes kameru. Děkuji, že jste pro nás nejen obchodním partnerem, ale i skvělým člověkem.“

    Zdeňka Aubrechtová

    Sales manager

    www.ilovehummus.cz