Právních nástrah, co vám můžou zkomplikovat podnikání, není zrovna málo. Víte, na co si dát pozor v obchodních podmínkách, aby se reklamace zákazníků neproměnily v noční můru? Po kterých údajích na vašem webu jde při svých kontrolách Česká obchodní inspekce? Jak nastavit či upravit smlouvy s dodavateli, abyste se vyhnuli problémům? Tohle a mnoho dalších právních úskalí světa e-commerce vám prakticky a na příkladech objasní Andrea Pavelcová s Karolínou Kropíkovou z advokátní kanceláře eLegal.
Anotace
Jaké máte jako provozovatel e‑shopu povinnosti:
Od povinných údajů na webu, přes nejčastější chyby, které kontroluje ČOI, po věci, nad kterými jde přimhouřit oko.
Jak si nastavit všeobecné obchodní podmínky:
Co by v nich nemělo chybět, jak, kdy a o čem zákazníka informovat, jak nastavit odstoupení od smlouvy.
Na co myslet ve smlouvách s dodavateli a obchodními partnery:
Jak nastavit smlouvy, aby nečekaný výpadek nebo zdržení dodávek nepadl na vaši hlavu? Co v nich naopak upravit, když už objednané zboží kvůli nízké poptávce nepotřebujete?
Jak řešit reklamace zákazníků:
Řídit se rčením "náš zákazník, náš pán" je sice chvályhodné, vychytralost některých zákazníků vás ale v kombinaci s neznalostí přesných mezí reklamací může stát zbytečnou energii, čas a hlavně peníze.
Jak na ochranu osobních údajů podle GDPR:
S osobními údaji totiž e‑shopaři pracují úplně všude – od nákupního košíku, přes newslettery po sociální sítě. A je to tenký led.
Na co si dát pozor při zahraniční expanzi:
Podcenit legislativní rozdíly mívá neblahé důsledky a vstup na zahraniční trh se tak může velmi prodražit.
Důležité: