DESIGN PRO BUSINESS

Cenné zkušenosti významných osobností české designové a podnikatelské scény nabídne druhý ročník konference Design pro business.

Celodenní program přinese čtyři tematické okruhy, které připomenou největší úspěchy českého designu, objasní pojem průmyslový design a jeho přidanou hodnotu pro business, nabídnou věcné rady, jak postupovat při budování silné značky a důležitost vizuální identity firmy. Součástí každého bloku bude panelová diskuse s odborníky na dané téma.

Co a kdo vás čeká na konferenci DESIGN PRO BUSINESS?

10:00 Přivítání (registrace od 9.30 hodin)

  • Úvodní slovo
    David Müller, poradce Sekce EU a zahraničního obchodu MPO
    Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade
    Martin Wichterle, zakladatel AČPD

  • 10:15 – 11:45 první blok přednášek

Téma: Historie a úspěchy českého designu
Hlavní přednášející :
Jan Press 
Obsazení panelové diskuze:
David Karásek, Eva Slunečková

Historii českého designu a jeho úspěchy představí Jan Press, ředitel Moravské galerie v Brně, pod jehož vedením vznikl v roce 2021 koncept ART DESIGN FASHION, který nemá co do rozsahu a kvality v České republice obdoby.
O své poznatky se na toto téma podělí i David Karásek, majitel značky mmcité, zabývající se vývojem a výrobou designových produktů do veřejného prostoru.
K tomuto tématu nabídne svůj úhel pohledu také design novinářka, kurátorka a konzultantka Eva Slunečková, která spolupracuje s významnými hráči na trhu jako je např. ELLE, Estate, Dolce Vita či Forbes.cz

Téma: Průmyslový design (kritická složka produktu)
Hlavní přednášející:
Michal Froněk 
Obsazení panelové diskuze: Martin Wichterle, Filip Dušek (Fleysen), Zuzana Ambrožová/Přemysl Kokeš (Amplla/Nebesys)

Průmyslový design jako kritická složka produktu je téma, které představí Michal Froněk. Jeho návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass nebo Moser, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Na téma průmyslového designu promluví také Martin Wichterle, zakladatel AČPD, majitel skláren Bomma a Rückl a průmyslové společnosti Wikov.

11:45 – 12:15 Přestávka, občerstvení a  prostor pro networking

  • 12:15 – 14:00 druhý blok přednášek

Téma: Firemní branding
Hlavní přednášející:
Pavlína Louženská - zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu a trendspotterky.com
Obsazení panelové diskuze:
Klára Poliakov (Lasvit), Jan Suda (McCann), Jiří Karásek (Marvil)

Jak na firemní branding se dozvíte v rámci bloku, který moderuje Pavlína Louženská, zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu, která má dnes přes 26 000 členek a ročně proškolí přes 3 000 marketérů.
Pavlínu doplní další žena oboru, Klára Poliakov, marketingová ředitelka značky Lasvit.
O své cenné poznatky se dále podělí Jan Suda, hlavní strategik agentury McCann a tvůrce ikonických reklam.

Téma: Vizuál značky

Hlavní přednášející:
Aleš Najbrt 
Obsazení panelové diskuze: Veronika Rút Fullerová, Jan Jůza, Robert Haas


Vizuální identitě se ve svém bloku bude věnovat Aleš Najbrt, spoluzakladatel Studia Najbrt, které stojí za významnými značkami a vizuálními styly. Studio Najbrt je autorem řady filmových a divadelních plakátů, od roku 1995 navrhuje vizuální styl pro MFF Karlovy Vary.
Mezi panelisty vystoupí také Robert Haas, který se pohybuje v reklamním světě již od 90. let a je spoluzakladatelem úspěšné reklamní agentury SYMBIO a zakladatelem inciativy Férový tendr.
Svůj odborný příspěvěk do diskuze vloží také Jan Jůza, jež řídil marketing českých značek s mezinárodním působením jako jsou TON nebo mmcité.
Diskuzi obohatí také designérka se specializací na branding a vizuální identity Veronika Rút Fullerová, jež spolupracuje se značkami jako Eta, Plzeňský Prazdroj a další. 

Aktivity CzechTrade

Jan Kubata, ředitel sekce služeb pro exportéry a Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade představí aktivity agentury CzechTrade, zaměřené na podporu průmyslového designu.


14:00 – 15:00 Prostor pro networking


Partnerem konference je Asociace českého průmyslového designu.
https://mailchi.mp/4b75c4672c20/5interni



















Přihlášení na akci

Vyplňte, prosím, níže uvedený formulář a my Vás budeme kontaktovat. Rezervace je platná až po potvrzení pracovníkem agentury CzechTrade.

Termín: 8. 6. 2023, 10.00 - 15.00 hodin
Cena: 0 Kč

Objednatel

*
*
*
*
*
*
*
*
*

Kontaktní informace

*
*
*
*
*

Účastníci

*
*
*
*
*
Více o zpracování osobních údajů v agentuře CzechTrade se dozvíte zde.
Kód semináře: 3903
Termín: 8. 6. 2023
Druh akce: Exportní konference
Místo konání: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, 11015 Praha 1, Česká republika
Doba konání: 10.00 - 15.00 hodin
Cena: 0 Kč
Stav akce: Hlaste se

Organizační garant

Bc. Ludková Stella-Lea
Bc. Stella-Lea Ludková
specialista exportního vzdělávání
stella.ludkova@czechtrade.cz T: +420 224 907 534
M: +420 725 978 883
Wichterle Martin
Martin Wichterle
Zakladatel AČPD, majitel skláren Bomma a Rückl a průmyslové společnosti Wikov
Press Jan
Jan Press
Absolvent Dějin umění a Muzeologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, absolvent stavební fakulty na VUT v Brně. Pracoval pro Biskupství brněnské jako projektový manažer, ve stejné pozici působil v Moravské galerii od roku 2008. V roce 2010 se stal vedoucím odboru sbírek, po dvou letech zastával funkci vedoucího odboru ekonomiky a provozu v odboru ředitele. Na této pozici mimo jiné řídil projektové týmy na rekonstrukci vily Dušana Jurkoviče v Brně, program Culture a připravoval v Integrovaném operačním programu rekonstrukci Místodržitelského paláce. Od 1. 4. 2013 je ředitelem Moravské galerie v Brně.
Froněk Michal
Michal Froněk
Designér a architekt, který je od roku 1990 součástí studia Olgoj Chorchoj. Studio založil jako student UMPRUM společně se svým tehdejším spolužákem Janem Němečkem. V současnosti je profesorem a vedoucími ateliéru designu na UMPRUM a renomovanou osobností na poli průmyslového a interiérového designu i architektury.
Louženská Pavlína
Pavlína Louženská
Konzultantka v oblasti produktů, marketingu a byznysu, primárně pro technologické startupy a módní značky. Za poslední rok pomáhala více než 300 firmám v zemích po celé Evropě, nejen jako Lead Mentor Google for Startups pro Evropu a Afriku. Je zakladatelkou platformy #HolkyzMarketingu trendspotterky.com, členkou správní rady Transparency International a certifikovaným trenérem Google pro Design Thinking.
Najbrt Aleš
Aleš Najbrt
Vystudoval písmo a knižní grafiku u prof. Jana Solpery na UMPRUM. Na začátku 90. let pracoval jako art director časopisu Reflex a šéfredaktor časopisu Raut. V roce 1994 spoluzaložil Studio Najbrt. Za svoje filmové a divadelní plakáty, knihy a další práce získal řadu významných ocenění, mimo jiných bronzovou medaili The Tokyo Type directors Club, Grand Prix Bienále Brno a pět Českých lvů.
Karásek David
David Karásek
Český designér, absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se zaměřením na produktový design. Majitel mmcité, kreativní ředitel studia mmcité design a autor řady oceněných produktů městského mobiliáře.
Poliakov Klára
Klára Poliakov
Marketingová ředitelka značky Lasvit. Ve své roli se specializuje na dlouhodobé strategické budování značky v globálním kontextu současného designu. V Lasvitu se však nejedná o její první významnou pozici - před nástupem do role marketingové ředitelky několik let zastávala roli Area Manager pro LASVIT v New Yorku. Klára vystudovala ekonomii a práva na pařížské Sorbonně, posléze získala MBA na Pepperdine University v Kalifornii. Pracovně působila v Evropské komisi v Bruselu, aukční síni Christie’s v Londýně či v Pietro Filipi a Kara.
Suda Jan
Jan Suda
Media & channel stratég v mezinárodní kreativní agentuře McCann. Patří k významným zástupcům české digitální scény, zkušenosti nasbíral ve společnosti ARBOmedia, kde pracoval od roku 2001, o tři roky později se stal ředitelem digitálních médií mediální agentury Universal McCann, kterou opustil po šesti letech a dlouhá léta pracoval na pozici digitálního ředitele GroupM.
Dušek Filip
Filip Dušek
Majitel značky Fleysen. Firmu na česko-sasko-bavorském pohraničí převzal v roce 2018 z konkurzu. Pod jeho vedením dochází ke změně orientace z pouze průmyslových výrobků k designu a všeobecně k produktům s vyšší přidanou hodnotou. Se značkou navázali na stoletou tradici průmyslu v regionu a velmi dbají na udržitelnost.
Haas Robert
Robert Haas
je součástí reklamního světa od roku 1999. Spoluzaložil úspěšnou reklamní agenturu SYMBIO, která získala více než 200 ocenění, včetně několika Zlatých ADC Czech Creative Awards/Louskáček, Gold EFFIE 2018, Silver IMC European Awards, Grand Prix IMC Czech Awards, Gold Fénix Content Marketing nebo Gold YouTube Works 2020 (Best Insight Usage). Robert se také účastnil porot reklamních soutěží jako ADC Awards/Louskáček, Zlatý středník, Young Lions, FLEMA Media Awards, Křišťálová Lupa, WebTop100. Působil jako předseda „AKA – sekce digitálních agentur“. Založil Iniciativu Férový Tendr, jejíž principy poskytují návod na efektivní tendrování. Férové výběrové řízení se stalo jednou z klíčových aktivit Asociace komunikačních agentur v ČR, ve které Robert zastává pozici člene prezidia.
Jůza Jan
Jan Jůza
Absolvent Multimediální fakulty UTB ve Zlíně. Řídil marketing českých značek s mezinárodním působením jako jsou TON nebo mmcité. Se ženou také provozují malý květinový ateliér Kytku do bytku.
Slunečková Eva
Eva Slunečková
Konzultantka, kurátorka a novinářka na volné noze. Vystudovala teorii a dějiny umění na UMPRUM. Její populárně naučné texty vychází v odborných i mainstreamových médiích (Dolce Vita, ELLE Decoration, Estate, Forbes apod.). Poslední 4 roky vedla časopis o interiérovém designu, umění a architektuře ELLE Decoration. Aktuálně kurátoruje rozsáhlou výstavu českého porcelánu a skla Made by Fire pro muzeum Triennale v Miláně, Míčovnu Pražského hradu a Moravskou galerii v Brně a je šéfredaktorkou časopisu Spacial společnosti Lasvit. Pravidelně je součástí porot soutěží Czech Grand Design, Designblok nebo EDIDA (ELLE Decoration International Design Awards) a patří k předním odbornicím na současný design. Baví ji vyhledávat historické zajímavosti, objevovat mladé talenty a propojovat uměleckou scénu s veřejností. Každých 14 dní vydává vlastní výběr novinek z české scény formou newsletteru Design filtr.
Fullerová Veronika Rút
Veronika Rút Fullerová
Designérka se specializací na branding a vizuální identity. Mezi její klienty patří Plzeňský Prazdroj, Eta, Primeros, Správa železnic a další. Dlouhodobě se zabývá uživatelskou zkušeností v prostoru města a na pracovišti, kde zkoumá behaviorální aspekty designu.
Mgr. Kubata Jan
Mgr. Kubata Jan
Ředitel Sekce služeb pro exportéry CzechTrade
Bc. Sedmerová Zuzana
Bc. Sedmerová Zuzana
Vedoucí Design Centra CzechTrade