CzechTrade si pro Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně připravil bohatý program

Praha, 3. října 2017 – S orientací na zahraničních trzích českým firmám na mezinárodním strojírenském veletrhu již tradičně pomůže agentura na podporu exportu CzechTrade. Pro letošní ročník si připravila bohatý doprovodný program, který mimo jiné reflektuje i oficiální partnerskou zemi 59. ročníku veletrhu – Indii.

V Brně se 9. – 13. října již tradičně uskuteční Mezinárodní strojírenský veletrh, který je pro české firmy příležitostí, jak získat zahraniční partnery, a to mimo jiné i díky aktuálním informacím a bohatému doprovodnému programu akce. „Letošní ročník bude výjimečný. Jedná se o jeden z nejdůležitějších veletrhů strojírenské produkce ve střední Evropě,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal. Pořadatelé předpokládají účast více než 1600 vystavujících firem, což je o stovku více než ve srovnatelném roce 2015. Zhruba polovina vystavovatelů přijede ze zahraničí, což brněnskou událost řadí k veletrhům s nejpočetnější mezinárodní účastí v rámci České republiky i regionu.

V letošním roce bude v Brně velmi početně zastoupena Indie. Centrální expozice této vzdálené země obsadí téměř celý pavilon A1 a očekává se i hojná účast indických firem. „Protože i CzechTrade má zastoupení v Indii, konkrétně v Mumbaji a Bengalúru, najdete v indickém pavilonu společný stánek agentury a AMSP, který je věnovaný letos otevřenému českému podnikatelskému inkubátoru. Zástupci firem se zájmem o obchodování s Indií by ho určitě neměli minout,“ radí Doležal s tím, že zájemci se budou moci se specifiky země seznámit i na workshopu Export do Indie – výzva i příležitost.

Po celou dobu konání veletrhu budou pracovníci agentury CzechTrade a Klientského centra pro export českým vývozcům k dispozici ve společné expozici v tzv. Exportním domě na volné ploše K. Pro jeho návštěvníky je připraven bohatý doprovodný program, mimo jiné již tradiční Meeting point agentury CzechTrade. Na tuto událost se letos chystá rekordní počet zahraničních zástupců agentury. „Firmy budou mít možnost vybrat si z 32 vedoucích zahraničních kanceláří a individuálně s nimi půl hodiny diskutovat o svých exportních záměrech. Akce je naplánovaná na úterý 10. října,“ říká Radomil Doležal.

Návštěvníci si budou moci vybrat také z mnoha přednášek, které pro ně CzechTrade nachystal. Bezpochyby zajímavý bude pro české firmy teritoriální seminář zaměřený na strojírenský a plastikářský průmysl v Německu. Zahájí ho velvyslanec České republiky v Německu Tomáš Podivínský a zástupce Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Největší zájem o účast na veletrhu mají podle organizátorů dodavatelé obráběcích a tvářecích strojů, strojírenských materiálů či komponentů a technologií pro zpracování plastů. Během semináře budou zájemci informováni o aktuálních příležitostech pro české firmy na německém trhu a získají tipy, jak se prosadit na tamním trhu.

Mimo to agentura nabídne zájemcům možnost rozšířit si obzory na semináři Design jako konkurenční výhoda, na kterém vystoupí i designér MgA. Martin Tvarůžek, první český nositel dvou prestižních cen Red Dot ze strojírenské kategorie.

S agenturou CzechTrade se návštěvníci budou moci setkat také ve stánku Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Svazu strojírenských technologií v pavilonu P brněnského výstaviště.

  

Přehled doprovodného programu agentury CzechTrade na MSV 2017

10. října

Meeting point CzechTrade - Kongresové centrum, sál A 9:00–17:00

CEBRE – Investiční plán pro Evropu - Pavilon P, sál P4 9:00–12:00

Strojírenský a plastikářský průmysl v Německu – příležitosti pro české firmy, Kongresové centrum, sál E 13:00–17:00

11. října

Export do Indie – výzva i příležitost Exportní dům, volná plocha K  10:00–12:00

Design jako konkurenční výhoda Pavilon P, sál P2 10:00–12:00

Sourcing day pro General Electrics RHK Brno od 9:00 hod

Sourcing day Halfords a Andritz AG RHK Brno od 9:00 hod

 

O agentuře CzechTrade                                                                                            

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz

 

Kontakty pro média

Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
RNDr. Marcela Havlová
vedoucí oddělení PR a komunikace
Dittrichova 21, Praha 2
Tel.: +420 224 907 812, +420 724 347 474
E-mail: marcela.havlova@czechtrade.cz
www.czechtrade.cz, www.czechtrade.eu

 

Stance Communications, s.r.o.
Štěpán Dlouhý
Account Director
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: + 420 224 810 809,
+ 420 602 685 131
E-mail: stepan.dlouhy@stance.cz
www.stance.cz