Praha, 10.5.2022 - Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade si připomíná 25 let od svého založení. Za dobu své existence představila světu více než 3 200 úspěšných exportních projektů z České republiky. Pro české exportéry CzechTrade zrealizoval celkem 35 545 zakázek a zajistil konkrétní obchodní příležitosti formou 42 570 poptávek firem z celého světa. CzechTrade je součástí vládní podpory exportu a poskytuje informační a asistenční služby českým firmám, které podnikají na zahraničních trzích.
Při pomoci českým exportérům se CzechTrade opírá o vlastní zahraniční
síť, která čítá 50 kanceláří působících pro 57 zemích na 5 kontinentech.
Ročně poskytnou ředitelé zahraničních kanceláří a místní kvalifikovaní
odborníci v průměru 4 500 konzultací na exportní témata. Jednoznačně mezi
nejoblíbenější služby, které ročně využije až 800 firem, a které realizují
přímo specialisté ze zahraničí, patří ověření zájmu o výrobek a společné prezentace
na veletrzích po celém světě.
Agentura každoročně pořádá Meeting Point CzechTrade, největší
proexportní B2B akci v Česku, kde zástupci firem konzultují
s řediteli zahraničních kanceláří své obchodní záměry na zahraničních
trzích.
„Za 25 let existence agentury CzechTrade prošel svět dynamickými
změnami. CzechTrade ovšem vždy dokázal na tyto změny rychle reagovat a
poskytnout exportérům nadstandardní servis. Příkladem je současná krize na
Ukrajině, která měla na část českých exportérů zásadní dopad. My jsme ovšem
nezaváhali a nabídli jsme jim pomocnou ruku,“ říká
Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Otevření
nové kanceláře v Gruzii v reakci na válku na Ukrajině
V současné době se CzechTrade věnuje mimo jiné pomoci českým
exportérům, kteří se potýkají s komplikacemi spojenými s válkou na
Ukrajině. „Ukrajina a Rusko představovaly pro některé české firmy klíčové
trhy. Teď, když jsou tyto trhy téměř uzavřené, potřebují pro své produkty najít
náhradní odbytiště. Firmám s tím aktivně pomáháme. Na začátku května jsme
například otevřeli nové zastoupení v Gruzii a během roku otevřeme
minimálně další dvě kanceláře na pečlivě vybraných perspektivních trzích,“ komentuje
Radomil Doležal.
Letos CzechTrade rozšířil své portfolio o nové služby jako je
Exportní inkubátor. „Tato služba umožňuje
firmě rozvíjet podnikání, využívat kanceláře a poradenské služby v zahraničí po
dobu až šesti měsíců,“ vysvětluje Radomil Doležal. Další přidanou službou jsou
Exportní aliance, které sdružují firmy tak, aby byla jejich prezentace v
zahraničí efektivnější. „Členové aliance
sdílí náklady, ale i know-how. Jejich produkty se navzájem doplňují,“ říká
generální ředitel agentury CzechTrade.
CzechTrade
vzdělává exportéry
Agentura díky službě exportního vzdělávání realizuje odborné
semináře a školení, i firemní školení na míru. „Semináře nejsou zaměřené
pouze na mezinárodní obchod, ale také na manažerské nebo komunikační
dovednosti. České firmy učíme především na příkladech z praxe,“ upřesňuje
generální ředitel agentury.
CzechTrade sleduje nové trendy i v oblasti průmyslového designu
a může tak radit českým firmám, jak nejlépe využít design v praxi. „Skrze
národní platformu Design Centrum CzechTrade spolupracujeme s designéry. České
firmy tak mohou využít práci renomovaných profesionálů, uplatnit kvalitní
design a zvýšit tím svou konkurenceschopnost na zahraničních trzích,“
vysvětluje Radomil Doležal.
Zprávy, rady
a návody pro české podnikatele
Pomoci firmám zorientovat se v podnikatelském prostředí a dostat se
snadno a rychle k ověřeným informacím zajišťuje od roku 2001 agentura
CzechTrade přes portál BusinessInfo.cz, jehož gestorem je Ministerstvo průmyslu
a obchodu. Příběhy úspěšných exportérů, které se zde také prezentují, inspiruje
další podnikatele k využívání služeb státu, jež jim výrazně usnadní vstup
na zahraniční trhy. BusinessInfo.cz se stal stabilní součástí
českého mediálního trhu. Rozsahem svého obsahu je tento portál naprosto
unikátní a patří mezi nejnavštěvovanější ekonomická online média.