CzechTrade začíná slavit 20. narozeniny. Logo k výročí vytvořili studenti

Praha, 10. listopadu 2016 – Agentura CzechTrade pomáhá českým firmám s exportem už 20 let. Své kulatiny dovrší příští rok v květnu, oslavy ale začaly už letos. Agentura v jejich rámci vyhlásila soutěž pro studenty, kteří měli navrhnout nové logo k jejímu významnému výročí. Vítězný návrh vytvořil František Tofel z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Oslavy 20leté existence agentury CzechTrade odstartovaly společenským večerem s názvem EXPORT LIVE, který se uskutečnil 8. listopadu v prostorách galerie Mánes. Akce se zúčastnilo celkem sto firem a hostů, kteří přišli agentuře pogratulovat k významnému výročí. Za uplynulých 20 let se CzechTrade stal vlajkovou lodí podpory exportu, což je důkazem dobře odvedené práce. Agentura rozšířila za tu dobu svoji působnost na všechny kontinenty, což se promítlo také do návrhu vítězného studentského loga.

Z deseti účastníků soutěže agentura vybrala návrh studenta grafického designu Františka Tofela. Jím prezentované logo 20 let CzechTrade je jednoduché a svěží, jasně sděluje počet let na trhu a upoutá i zvolenými barvami. Na začátku jsem si definoval klíčová slova, která mám spojená se jménem CzechTrade, což jsou finance, cesty, obchod a peníze. Zároveň jsem do návrhu promítnul globální fungování agentury, která působí na všech kontinentech. To se odráží v pěti použitých barvách,“ doplňuje Tofel.

CT-20let-200pxl.jpg„Když jsme studentskou soutěž zadávali, neměli jsme ani tušení, kolik skvělých prací se sejde a jak těžké nakonec bude si vybrat. Od spolupráce jsme očekávali hlavně nový a praxí neovlivněný přístup, neotřelé a odvážné nápady a počítali jsme i s tím, že studenty by tato příležitost mohla nadchnout,“ vysvětluje generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal a dodává: „Ze spolupráce s Univerzitou Tomáše Bati jsme nadšeni. Vybraná grafika splňuje naprosto všechno, co jsme od ní očekávali, a v nadcházejícím roce oslav bude CzechTrade velmi dobře prezentovat. Pro univerzitu jsme nebyli prvním komerčním zákazníkem – má celou řadu vynikajících referencí od renomovaných firem. Jsme si jisti, že naše spolupráce může být velmi dobrou inspirací i pro další české firmy.“

Zadání soutěže nebylo úplně jednoduché. Bylo nutné dodržovat logo manuál agentury CzechTrade a respektovat i nový jednotný vizuální styl, který zavedla v září letošního roku. Studenti museli ikonu prezentovat mimo jiné i na konkrétních prezentačních materiálech, jako je například katalog služeb, vizitky nebo roll-upy. Všechny návrhy studentů byly velmi dobré. Souhlasíme i s výběrem vítězného loga. Myslíme si, že zvítězil skutečně ten nejlepší návrh. Spolupráce s agenturou CzechTrade byla velice příjemná,“ upřesňuje vedoucí ateliéru grafického designu Rostislav Illík.

 

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.

www.czechtrade.cz

 

Kontakt pro média

Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade

RNDr. Marcela Havlová

vedoucí oddělení PR a komunikace

Dittrichova 21, Praha 2

Tel.: +420 224 907 812, +420 724 347 474

E-mail: marcela.havlova@czechtrade.cz

www.czechtrade.cz, www.czechtrade.eu

  

Stance Communications, s.r.o.

Michaela Šimková

Account Manager

Salvátorská 931/8, Praha 1

Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331

E-mail: michaela.simkova@stance.cz

www.stance.cz