Plzeň, 22.6.2022 - Celkem 11 německých nákupčích jedná s 61 českými firmami o vzájemné spolupráci a konkrétních kooperačních nabídkách na akci Sourcing Day Tschechien ve Vědeckotechnickém parku v Plzni. Agentura CzechTrade shromáždila poptávky od zahraničních firem a vybrala české dodavatele na míru německým zákazníkům.
O letošní ročník Sourcing Day Tschechien projevilo zájem
celkem 117 českých firem, z toho 61 bylo vybráno ke konkrétním byznysovým
jednáním. Osobně přijede do Plzně 11 nákupčích z Německa, jeden bude
jednat online. Firmy hledají příležitosti v široké škále oborů, od
obalových materiálů a chemikálií přes elektrotechniku po design kovů a
zpracování plastů.
Tuzemské firmy se akce zúčastní především kvůli široké
škále německých nákupčích, se kterými by nebylo jednoduché se sejít. Klíčovou
roli v těchto česko-německých obchodních interakcích zastávají pracovníci zahraničních
kanceláří CzechTrade, kteří cíleně vyhledávají zákazníky pro české firmy. Nové
příležitosti lze hledat na veletrzích, networkingových akcích a konferencích,
kde konkrétního nákupčího daná zahraniční kancelář osloví a nasměruje jeho zájmy
na Českou republiku. „Před finálním jednáním spolupracují zástupci kanceláře
CzechTrade s pražskou centrálou na výměně informací mezi nákupčími a
potenciálními českými dodavateli. Osobní schůzka následně proběhne s výrobci,
kteří odpovídají představě nákupčího,“ říká generální ředitel CzechTrade
Radomil Doležal.
Domácí firmy si na projektu chválí zejména možnost setkat
se s nákupčími firem, ke kterým by se samy velmi těžko dostávaly, a to navíc v
České republice. Vítají rovněž pomoc s přípravou na jednání, asistenci v jejich
průběhu a následnou komunikaci s nákupčími. „Výběr tuzemských firem
přizpůsobujeme na míru německým nákupčím, aby jejich následná komunikace byla
co nejjednodušší, nejefektivnější a nejúspěšnější,“ vysvětluje generální
ředitel.
Zahraniční podniky pak oceňují znalosti pracovníků
CzechTrade v oblasti výrobně‑servisního potenciálu České republiky, flexibilitu
při organizaci akce, odesílání vzorků získaných během jednání, možnost návštěvy
podniků nebo i pomoc s ubytováním a tlumočením. „Často od zahraničních nákupčích
slýcháme, že žádná jiná země jim nedokázala nabídnout efektivnější servis,“ dodává
Radomil Doležal.
V rámci Sourcing Day Tschechien každoročně přináší
nejvíce příležitostí nákupčí z Německa. Do projektu se ale začíná zapojovat čím
dál tím více teritorií, jako je například Švédsko, které se zaměřuje na potřeby
pro zahrádkáře a farmáře nebo Španělsko, které nabízí příležitosti ve
stomatologii či strojírenství.