Historie agentury

Seznamte se s hlavními milníky agentury CzechTrade a s tím, jak se za dobu její existence vyvíjelo portfolio služeb i síť zahraničních zastoupení.

Proexportní agentura CzechTrade byla zřízena v roce 1997 rozhodnutím ministra průmyslu a obchodu.

2019

  • Již tradičně jsme v listopadu v rámci Exportní ceny DHL, nad kterou CzechTrade převzal záštitu, ocenili vítěze kategorie Nejúspěšnější klient CzechTrade a Exportní příběh roku. Cenu pro nejúspěšnějšího klienta si na slavnostním večeru převzala společnost Lasselsberger a exportním příbehem roku se stal TEDOM.
  • Letos vůbec poprvé se CzechTrade prezentoval na mezinárodním festivalu Designblok 2019. V naší expozici byly naaranžované výrobky firem, kterým jsme pomohli v rámci služeb Design pro export, např. SITUS, Plastia CZ, Clartés Bohemia, Knihovna materiálů matériO, Vavex 1990, Kiwi Walker, Cyklospeciality.cz nebo Vulcanus. Inspirativní přednášky o aktuálních trendech v Itálii, Velké Británii nebo o inovativních materiálech si zájemci poslechli v Hospodářské noviny stage supported by CzechTrade.
  • Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se Česko představilo jako země pro budoucnost. Poprvé se v národní expozici představilo hned 13 státních institucí a podnikatel mohli dostat ucelené rady pro všechny fáze svého podnikání. Mottem české expozice se stal slogan, pod nímž chce Česko budovat svou image před světem - Czech Republic: The Country For The Future.
  • Web agentury CzechTrade získal dvě ocenění v soutěži Site of the Year 2018. Stránky uspěly v kategorii Nejlepší integrace a Nejlepší vládní a městské stránky. Ceny projektům z celého světa uděluje společnost Kentico.
  • CzechTrade a druhá největší čínská platforma e-commerce JD v Pekingu podepsaly memorandum o porozumění. Českým exportérům se tak otevírají nové možnosti obchodování v prostředí čínského on-line prodeje. Doprovodná kampaň bude klást důraz na propagaci českých výrobců.

2018

  • Na konci roku prezident Miloš Zeman slavnostně otevřel Český dům v Jeruzalému, který je společným projektem agentur CzechTrade, CzechInvest, Česká centra a CzechTourism, a má za cíl podpořit rozvoj spolupráce a posilování vzájemných vztahů mezi ČR a Izraelem.
  • Nejlepší exportéři si v listopadu převzali ocenění za své úspěchy na slavnostním večeru již 21. ročníku prestižní soutěže Exportní cena DHL Unicredit pod záštitou CzechTrade. Ocenění v kategorii Nejúspěšnější klient CzechTrade získala společnost Futaba Czech a na Exportní příběh roku dosáhla firma Kentico Software CZ.
  • Na podzim se konal historicky první ročník veletrhu China International Import Expo. V Šanghaji Česká republika prezentovala to nejlepší z tuzemského průmyslu.
  • CzechTrade v létě rozšířil nabídku služeb pro inovativní malé a střední firmy a R&D subjektům asistuje při uvádění nápadů do praxe.
  • On-line služba Adresář exportérů je od ledna ve zcela nové podobě. Platforma je bonusovou službou pro aktivní klienty agentury.

2017

  • Na Mezinárodním strojírenském veletrhu byl podepsaný dodatel ke smlouvě o fungování CEBRE.
  • Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s CzechTrade zajišťovalo realizaci české expozice na úspěšné mezinárodní specializované výstavě EXPO v Astaně.
  • CzechTrade slaví 20. výročí - spouští webové stránky www.exportniuspechy.cz a v Měšťanském pivovaru Havlíčkův Brod nechal k této příležitosti uvařit 14o pivo Exportní speciál.
  • Ve spolupráci s agenturou CzechInvest nabízejí své služby exportní manažeři ve všech krajích ČR.
  • V lednu otevřel CzechTrade 51. zahraniční kancelář v nigerijském Lagosu.

2016

  • CzechTrade spouští s CzechInvestem pilotní projekt 5 exportních manažerů v krajích ČR.
  • CzechTrade otevřel své padesáté zastoupení, a to v peruánské Limě.
  • Spouští se projekty NOVUMM, NOVUMM KET a DESIGN.
  • V létě CzechTrade vyhlašuje projekt Šance pro úspěšný export.
  • Na začátku roku otevřel zahraniční kancelář v jihovýchodní Asii v Singapuru, v dubnu pak v íránském Teherán a v květnu druhou kancelář v Indii - v Begalúru.
  • CzechTrade spouští program Exportního koučinku pro malé a střední podniky v regionech.

2015

  • Agentura CzechTrade začala připravovat otevření zahraničních kanceláří v Singapuru, Teheránu a Bangalúru.
  • CzechTrade podepsal s VŠE memorandum o spolupráci v oblastech vzdělávání, výzkumu a rozvoje lidských zdrojůa
  • Kromě tradiční účasti na MSV rozšířil CzechTrade své aktivity v regionech tím, že se podílel na organizaci 5 regionálních konferencí "Budoucnost českého exportu" (Praha, Ústí nad Labem, Plzeň, Ostrava a Brno).

2014

  • CzechTrade objevuje pro klienty nová teritoria a otevírá kanceláře v Chile (Santiago de Chile), Kolumbii (Bogota) a Ázerbájdžánu (Baku)a
  • Od prvního července přecházejí zahraniční kanceláře zpět pod CzechTrade.
  • 1.7.2014 byl jmenovaný generálním ředitelem Ing. Radomil Doležal, MBA.
  • V únoru pověřil ministr Ing. Milana Ráže řízením agentury.
  • Síť zahraničních zastoupení se rozšiřuje o thajský Bangkok, indonéskou Jakartu, druhé kanceláře v Polsku a Turecku (Katowice resp. Ankara) a třetí čínskou kancelář v Pekingu.

2013

  • Ke konci roku byl spuštěn portál Adresář designérů.
  • Dalším vyhlášeným projektem byl Design pro konkurenceschopnost 2013-2014.
  • V polovině roku byl spuštěn projekt Společných účastí na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí 2013-2014 (SVV2).
  • Otevřeli jsme 4 nová zastoupení. České firmy tak mohly začít využívat služby v Argentině (Buenos Aires), Maroku (Casablanca), Austrálii (Sydney) a v Izraeli (Tel Aviv).
  • Agentura nabízí své služby nově ve formě zvýhodněných exportních balíčků.

2012

  • Otevření zahraničního zastoupení v Černé Hoře.
  • K 1. srpnu byly sjednoceny zahraniční kanceláře CzechTrade a CzechInvest do jednotné zahraniční sítě Ministerstva průmyslu a obchodu.
  • V polovině roku představil portál BusinessInfo.cz svou novou podobu.
  • V dubnu byl odvolán z funkce generálního ředitele Ivan Jukl, pověřený řízením agentury byl Zdeněk Vališ, M.A.
  • 14. března byla schválená Exportní strategie ČR pro období 2012-2020.

2011

  • Otevřena zahraniční kancelář v jihoafrickém Johannesburgu.
  • Časopis Trade Review získává certifikát profesionální úrovně v soutěži Zlatý středník 2010.

2010

  • Na konci roku 2010 disponovala agentura sítí 33 zahraničních kanceláří s působností ve 36 zemích světa.
  • Nabídka služeb CzechTrade byla v průběhu roku obohacena o nové služby, které směřují k poradenství a dlouhodobým projektům. Jde například o screening trhu, dlouhodobou exportní asistence či exportní poradenství. Dále se pracuje na novém nástroji analýzy zahraničních trhů – Trade Intelligence.
  • Od jara 2010 získala agentura další marketingový nástroj v podobě elektronického Newsletteru, který je zasílán zájemcům na základě uděleného souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.
  • Na podzim byl spuštěn projekt nových webových stránek jednotlivých zahraničních kanceláří CzechTrade včetně modifikace obsahu, inovace struktury a sjednocení designu.
  • V devátém ročníku soutěže firemních internetových prezentací WebTop100  dosáhl porátl BusinessInfo.cz  na bronzovou příčku v kategorii Služby.

2009

  • Otevřeli jsme zahraniční kancelář v Kazachstánu.
  • Na podzim organizoval CzechTrade 51. pracovní setkání zástupců evropských organizací na podporu obchodu - ETPO.
  • 1. dubna byly spuštěny nové webové stránky. Na podzim obsadily 4. místo v presitžní anketě WebTop100.
  • CzechTrade úspěšně prošel hodnocením výkonnosti systémů řízení podle standardu IQRS - International Quality Rating Systém.

2008

  • Spuštění projektu Design pro export.
  • Projekt Inkubátory pro začínající exportéry byl zrealizován na 4 mezinárodních veletrzích v tuzemsku.
  • S cílem zefektivnit propagaci českých firem v zahraničí nabízí CzechTrade zdokonalený on-line Adresář českých exportérů.

2007

  • Otevřeli jsme druhou kancelář v Číně, v západočínském Chengdu a na konci roku zahájila činnost kancelář ve Vietnamu.
  • Pro pražské podniky otevřen státní dotační program Aliance.
  • Nabídka CzechTrade se rozšiřuje o služby zaměřené na dlouhodobou asistenci a využívání prostor zahraničních kanceláří jako "exportního předmostí" pro vstup na nové trhy.
  • Zahájena Exportní akademie - příprava specialistů pro dlouhodobé působení v zahraničí.

2006

  • Otevřena zahraniční kancelář ve Spojených arabských emirátech - Dubaj a v Mexiku.
  • Ve všech 14 krajích jsou exportérům k dispozici regionální manažeři CzechTrade.
  • Do čela agentury je jmenovaný Ing. Ivan Jukl, MBA.

2005

  • Otevřeny zahraniční kanceláře v Rumunsku a Bulharsku.
  • CzechTrade podporuje exportéry prostřednictvím 30 zahraničních kanceláří na čtyřech kontinentech.
  • Byla schválena Strategie CzechTrade pro období 2006-2010.

2004

  • Pro období 2004-2006 je vyhlášený program Marketing, který je zařazený do dotačních programů OPPP hrazených ze strukturálních fondů EU.
  • Ing. Jitka Haubová roz. Hanzlíčková je v květnu uvedena do funkce generální ředitelky agentury CzechTrade.
  • CzechTrade otevřel zastoupení na jihoamerickém kontinentě v Brazílii, dále ve Švédsku, Rakousku a druhou kancelář v Německu - Hamburku.

2003

  • Síť zahraničních kanceláří je doplněná o ruský Jekatěrinburg, Moskvu a dánskou Kodaň.
  • Pro aktivní exportéry a klienty agentury zahájen projekt Exportního klubu CzechTrade.

2002

  • V březnu - měsíci internetu - CzechTrade zahájeje provoz internetového portálu pro podnikatele BusinessInfo.cz.
  • CzechTrade zavádí systém řízení kvality podle normy ISO 9001:2000; díky tomu dochází k dalšímu zkvalitnění nabízených služeb a prohloubení individuálního přístupu ke klientům.

2001

  • Agentura se stěhuje do Dittrichovy ulice v Praze 2.
  • Otevírá jsou další 4 zahraniční kanceláře (Maďarsko, Rusko - Petrohrad, Indie a Irsko).

2000

  • Otevíráme dalších 11 zahraničních kanceláří (Belgie, Itálie, Srbsko, Lotyšsko, Německo, Nizozemsko, Turecko, USA - Miami a Chicago, Kanada a Litva).
  • Generálním ředitelem CzechTrade je jmenovaný Ing. Martin Tlapa, MBA.
  • V prosinci je vyhlášený státní program Marketing.

1999

  • Probíhají přípravy na otevření prvních zahraničních kanceláří, které jsou schopné od roku 2000 poskytovat služby exportérům (Čína, Egypt, Francie, Chorvatsko, Polsko, Španělsko, Ukrajina a Velká Británie).
  • Zřizujeme regionální pracoviště CzechTrade ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR.
  • Vláda schvaluje Strategii CzechTrade na období 1999-2004.

1998

  • V prosinci je vyhlášený státní program na podporu malého a středního podnikání Podpora exportu na rok 1999.

1997

  • Byla založena Česká agentura na podporu obchodu / CzechTrade. V čele agentury stojí generální ředitelka Doc. Ing. Judita Štouračová, CSc.