VEST

Slané pochutiny ze Zlína vyvážejí až na Mauricius nebo do Japonska

První velký úspěch přinesly Večerkovy Slané Tyčinky, takzvané Vestky, v momentě, kdy o ně v roce 1997 projevil zájem řetězec Kaufland.

Od roku 2000 společnost tyčinky, krekry a mixy také vyváží. Nejdříve na Slovensko a od roku 2004 prostřednictvím italské společnosti Grif také do Itálie. „V následujících letech se prodávalo hlavně do nedalekých států jako je Polsko, Maďarsko a Bulharsko. První export mimo EU proběhl v roce 2009 – vývoz byl do Ruska. Následovala Albánie, Taiwan a Izrael. Po těchto zkušenostech se firma začala na export více zaměřovat a od roku 2011 se aktivně účastnila mezinárodních veletrhů, kde postupně získávala další a další klienty ze všech koutů světa,“ vysvětluje exportní manažerka společnosti Jana Hudečková.

Do nových zemí se společnosti daří pronikat i díky spolupráci se státní agenturou CzechTrade, s jejíž podporou se každoročně účastní mezinárodních veletrhů. „Tato služba nám šetří nejenom finance, ale i spoustu času a energie s organizací, výstavbou stánku a dopravou vzorků. Právě účast na veletrzích je nejvýznamnějším zdrojem nových kontaktů a tedy i potenciálních exportních příležitostí. Aktuálním nejčerstvějším exportním úspěchem je vývoz zboží na Mauricius. Kontakt jsme získali na veletrhu CNR v Istanbulu, kam jsme se vydali společně pod záštitou agentury CzechTrade,“ oceňuje Jana Hudečková.

Společnost tak v současnosti prodává svoje výrobky po celém světě – od Asie, přes Blízký Východ, Afriku až po Evropu, kde má klientů nejvíce.

Celý článek s příběhem firmy najdete v sekci Příběhy úspěšných exportérů na portálu BusinessInfo.cz, níže video natočené redakcí portálu.

 

Do nových zemí se společnosti daří pronikat i díky spolupráci se státní agenturou CzechTrade, s jejíž podporou se každoročně účastní mezinárodních veletrhů. „Tato služba nám šetří nejenom finance, ale i spoustu času a energie s organizací, výstavbou stánku a dopravou vzorků. Právě účast na veletrzích je nejvýznamnějším zdrojem nových kontaktů a tedy i potenciálních exportních příležitostí."

Jana Hudečková manažerka společnosti

Chcete, aby zde byl i Váš exportní úspěch?

Podívejte se na nabídku našich služeb anebo rovnou kontaktujte naše exportní konzultanty.

Jaroslav Juřica

Design je pro spoustu firem neuchopitelnou profesí, abstraktní a současně dnes nadužívaný pojem. Komplexnost tohoto oboru, vyžadující komunikaci jak s technickým, tak obchodním odvětvím, může u nezkušeného výrobce vzbuzovat nejistotu.
Jaroslav Juřica
designér

Simandl

Právě státní agentura CzechTrade nám v minulosti pomohla k významným zakázkám. „Asi nejvíce na veletrhu PLMA v Amsterdamu v roce 2018, díky které jsme začali vyrábět privátní značku pro anglický řetězec a dodávat výrobky pod exportní značkou Darkoff do Ruska a Gruzie. Účast na veletrhu CNR v Istanbulu nám zase dopomohla k dodávkám instantních nápojů do Turecka."
Václav Simandl
majitel společnosti

TOMST

„Spolupracujeme s ředitelem kanceláře CzechTrade v Kantonu Alešem Červinkou, což je podle mě člověk na svém místě. Stejně jako v arabských zemích je i v Číně důležité mít záštitu státu. Uvedu příklad: řekněme, že si vaše firma zaplatí soukromě na veletrhu ten největší stánek, jaký si dovedete představit. Anebo půjdete na společný stánek zaštítěný oficiálně Českou republikou. I kdyby byl podstatně menší, čínští partneři vás budou vnímat lépe."
Tomáš Hasse
jednatel

VEST

Do nových zemí se společnosti daří pronikat i díky spolupráci se státní agenturou CzechTrade, s jejíž podporou se každoročně účastní mezinárodních veletrhů. „Tato služba nám šetří nejenom finance, ale i spoustu času a energie s organizací, výstavbou stánku a dopravou vzorků. Právě účast na veletrzích je nejvýznamnějším zdrojem nových kontaktů a tedy i potenciálních exportních příležitostí."
Jana Hudečková
manažerka společnosti