Amazon spouští vlastní rakouský obchod

Datum: 30. 4. 2021    Průmyslový obor: Ostatní;     Teritoriální zaměření:  Rakousko Rakousko

Amazon vytvořil platformu, na které mohou zákazníci najít pouze produkty od malých a středních podniků z Rakouska a Německa. Tisíce rakouských společností prodává své produkty na Amazonu. V krizovém roce 2020 vytvořily rakouské malé a střední podniky prostřednictvím Amazonu více než 85 % svého obratu prostřednictvím prodejů do zahraničí.

S webovou sekcí Amazon Small Businesses vytváří Amazon velký prostor pro rakouské společnosti. Pro stále více lidí je regionálnost klíčovým aspektem při nakupování. Amazon proto umožňuje pořídit si lokální produkt přes internet. Na platformě Amazon Small Businesses mohou zákazníci najít pouze produkty od malých a středních podniků z Rakouska a Německa. Nabízený sortiment lze třídit dle regionů nebo produktových kategorií. Můžete nakupovat pohodlně z gauče se všemi výhodami, které znáte a nabízí společnost Amazon.

99 % rakouských společností jsou malé a střední podniky. Mnoho z nich čelí tlaku kvůli přetrvávající koronavirové pandemii. Amazon proto nabízí příležitost rakouským zákazníkům na Amazon Small Businesses objevit produkty od rakouských malých a středních podniků, a tím podpořit jejich oblíbené regionální společnosti.

Téměř před dvaceti lety Amazon poprvé vyzval firmy, aby prodávaly své zboží na Amazonu. Více než polovina produktů prodávaných na Amazonu nyní pochází od nezávislých poskytovatelů třetích stran. Amazon Small Businesses se nezaměřuje pouze na větší viditelnost regionálních produktů, ale také na pravidelné představování osob a příběhů společností.

Jednou z mnoha rakouských společností, které úspěšně prodávají své výrobky na Amazonu, je tradiční pražírna J. Hornig z Grazu. Rodinná společnost existuje od roku 1912 a v současné době zaměstnává 46 lidí. Společnost se zaměřuje na velkoobchod, maloobchod a gastronomii. Ovšem také prodává svou vysoce kvalitní kávu a čajové speciality prostřednictvím Amazonu přímo milovníkům kávy v Rakousku i v zahraničí, například v Německu, Francii, Velké Británii a Itálii.

Dalším příkladem je textilní společnost RIEMTEX, kterou původně založila Petra Marianne Riemer ze Salcburku jako své vedlejší podnikání. Firma je natolik úspěšná, že se jí nyní paní Riemer věnuje na plný úvazek. Společnost většinu svých prodejů uskutečňuje prostřednictvím Amazonu.

Tisíce rakouských společností prodává své produkty na Amazonu. Díky větší viditelnosti získávají zejména malé podniky příležitost k růstu. Od června 2019 do května 2020 rakouské malé a střední podniky již na Amazonu prodaly 13 milionů produktů – což je o 2 miliony produktů více než v předchozím roce, tedy růst o 18 %. Ukazuje se také, že rakouské společnosti používají Amazon jako bránu do světa. V krizovém roce 2020 vytvořily rakouské malé a střední podniky prostřednictvím Amazonu více než 85 % svého obratu prostřednictvím prodejů do zahraničí. Společnosti těží zejména z exportních příležitostí, které s sebou přináší partnerství s Amazonem.

Markus Schöberl, ředitel prodejních služeb pro Rakousko a Německo, říká: „Amazon Small Business nabízí regionální nákupní zážitky, které naši zákazníci stále častěji hledají a ze kterých profitují především naši místní prodejní partneři! Koneckonců jedná se o partnerství s tisíci místními společnostmi, které nám umožňuje nabídnout našim zákazníkům širokou škálu produktů, které milují.“

Amazon se řídí čtyřmi základními principy: zaměření na zákazníky místo konkurence, vášeň pro inovace, odhodlání k provozní dokonalosti a dlouhodobé myšlení. Zákaznické recenze, nakupování na jedno kliknutí, osobní doporučení, Prime, expedice od Amazonu, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire Tablets, Fire TV, Amazon Echo a Alexa jsou jen některé z produktů a služeb, které Amazon vytvořil.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade ve Vídni. 
Zdroj: https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20210406_OTS0036/amazon-startet-mit-eigenem-oesterreich-shop-mehr-sichtbarkeit-fuer-heimische-unternehmen