Australané začínají utrácet. Nakupují hlavně oblečení, kosmetiku, šperky nebo kancelářské potřeby

Datum: 11. 3. 2022    Průmyslový obor: Ostatní;     Teritoriální zaměření:  Nový Zéland Nový Zéland, Austrálie Austrálie

Největší nárůst byl zaznamenán v nákupu kancelářských potřeb a šperků. Obchody ve městě Brisbane jsou ale stále zavřené kvůli probíhajícím popovodňovým úklidům.

Nadějná data z center Sydney a Melbourne ukazují devíti, respektive pětiprocentní nárůst útrat spotřebitelů v mezitýdenním srovnání. Lidé se s postupně vracejí zpět do kanceláří, a to má pozitivní dopad na útraty v retailovém sektoru. Pozitivní výsledky se dostavily i přes dlouho trvající nepříznivé počasí na východní části kontinentu.

Centrum města Sydney zaznamenalo mezitýdenní nárůst útrat až o 30 procent a Melbourne pak o 31 procent.

Manažer banky CBA Commonwealth Bank of Australia Mike Vacy-Lyke vnímá čísla jako velice nadějná, nicméně upozorňuje, že na nakupování obyvatel možná bylo ovlivněno nepříznivým počasím. Přesto doufá, že trend bude s postupným návratem lidí do kanceláří pokračovat.

Ve státě Queensland je situace ale jiná. Mnoho obchodů ve městě Brisbane je z důvodu probíhajících úklidů po záplavách stále zavřených.

Banka zveřejnila odvětví s největšími nárůsty:

Sydney

-        Květinářství (5% nárůst)
-        Kancelářské potřeby (55% nárůst)
-        Kosmetické potřeby (38% nárůst)
-        Oblečení a služby jako opravy a úpravy oblečení (29% nárůst)
-        Restaurace, bary a kluby (15% nárůst)

Melbourne:

-        Šperky a hodinky (65% nárůst)
-        Elektronika (30% nárůst)
-        Fast Food a Restaurace (11% nárůst)
-        Dárky, suvenýry, drobné zboží (10% nárůst)
-        Kadeřnictví, barber shopy, kospetika (7% nárůst)

Zdroj: https://www.businessnewsaustralia.com/

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Austrálie.