Australané začínají utrácet. Nakupují hlavně oblečení, kosmetiku, šperky nebo kancelářské potřeby
Datum: 11. 3. 2022
Průmyslový obor: Ostatní;
Teritoriální zaměření:
Nový Zéland,
Austrálie
Největší nárůst byl zaznamenán v nákupu kancelářských potřeb a šperků. Obchody ve městě Brisbane jsou ale stále zavřené kvůli probíhajícím popovodňovým úklidům.
Nadějná data z center Sydney a Melbourne ukazují devíti, respektive pětiprocentní nárůst útrat spotřebitelů v mezitýdenním srovnání.
Lidé se s postupně vracejí zpět do
kanceláří, a to má pozitivní dopad na útraty v retailovém sektoru. Pozitivní výsledky se dostavily i přes dlouho trvající nepříznivé
počasí na východní části kontinentu.
Centrum města Sydney zaznamenalo mezitýdenní nárůst útrat
až o 30 procent a Melbourne pak o 31 procent.
Manažer banky CBA Commonwealth Bank of Australia Mike Vacy-Lyke
vnímá čísla jako velice nadějná, nicméně upozorňuje, že na nakupování obyvatel
možná bylo ovlivněno nepříznivým počasím. Přesto doufá, že trend bude s postupným
návratem lidí do kanceláří pokračovat.
Ve státě Queensland je situace ale jiná. Mnoho obchodů ve
městě Brisbane je z důvodu probíhajících úklidů po záplavách stále
zavřených.
Banka zveřejnila odvětví s největšími nárůsty:
Sydney
-
Květinářství (5% nárůst)
-
Kancelářské potřeby (55% nárůst)
-
Kosmetické potřeby (38% nárůst)
-
Oblečení a služby jako opravy a úpravy oblečení (29% nárůst)
-
Restaurace, bary a kluby (15% nárůst)
Melbourne:
-
Šperky a hodinky (65% nárůst)
-
Elektronika (30% nárůst)
-
Fast Food a Restaurace (11% nárůst)
-
Dárky, suvenýry, drobné zboží (10% nárůst)
-
Kadeřnictví, barber shopy, kospetika (7% nárůst)
Zdroj: https://www.businessnewsaustralia.com/
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade
Austrálie.