Inflace v Polsku roste. Jak se změní nákupní chování spotřebitelů?
Datum: 3. 8. 2022
Průmyslový obor: Ostatní;
Teritoriální zaměření:
Polsko
Snížit své výdaje chtějí především v nákupu alkoholických výrobků 27 %, tabáku 27 % a luxusních výrobků 37 %.
Rostoucí inflace nutí
Poláky k zamyšlení, jak ulevit svému domácímu rozpočtu. Společnost Ernst
& Young provedla studii, která interpretuje rozdíly ve vnímání dopadu
inflace mezi jednotlivými národnostmi. Pochopitelně záleží na výši inflace
v jednotlivých zemích.
Poláci očekávají, že se budou zvyšovat výdaje na čerstvé potraviny (33 % Poláků)
a čistící prostředky (24 %). I přes nárůst inflace se nechtějí omezovat při
výběru dovolené. Svou roli hraje zajisté to, že jsou nyní rozvolněná covidová
opatření a hrozí další vlna nakažení. Poláci však volí ve větší míře raději
tuzemskou dovolenou než zahraniční. Snížit své výdaje chtějí především
v nákupu alkoholických výrobků (27 %), tabáku (27 %) a luxusních výrobků
(37 %). Šetřit budou chtít polští spotřebitelé i za sportovní potřeby (30 %) či
rekreaci (27 %). Změna nákupního chování se dotkne pravděpodobně také
restaurací, kde lidé omezí objednávání hotových jídel (29 %).
Vysoká míra inflace zasáhla především východní část Evropy, kde se
v červnu 2022 pohybovala od 11,7 % (Maďarsko) po 31,83 % (Moldavsko). V ČR
dosahovala výše 17,2 % a v Polsku 15,5 %.
Zpracoval tým
pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Polsko
Zdroj: portalspozywczy.pl