Datum: 30. 3. 2023
Průmyslový obor: Potravinářský průmysl;
Teritoriální zaměření:
Česká republika
New Food Forum je jedinečnou B2B událostí, která chce inspirovat další rozvoj inovativních řešení v potravinářství. Dozvíte se, jaké jsou trendy v udržitelném stravování, jak si stanovit cíle pro nefinanční reportování nebo proč jsou nyní více než kdy jindy důležité i nutriční aspekty produktů včetně fortifikace. Konference, kterou do Česka přináší organizace ProVeg Česko, spojuje retailery, výrobce potravin i startupy s cílem zvýšení množství, dostupnosti a kvality rostlinných produktů a letos proběhne 26. dubna v pražském WPP Campusu. Mezi hlavní partnery konference patří maloobchodní řetězec Tesco a také přední značky rostlinných potravin Upfield, Perfect Canteen, Cibule a Garden Gourmet, Semix a Frujo.
„Stoupající trend rostlinné stravy podněcuje výrobce
potravin k rozšiřování své nabídky
rostlinných alternativ živočišných produktů a můžeme si všimnout
stoupajícího zájmu o vzdělávání se v této oblasti. Také samotní retaileři
přicházejí s inovativními výrobky pod vlastními privátními značkami. Tomu se
konference přizpůsobila jak tématicky, tak i volbou prostorově velkorysého
zázemí WPP Campusu” uvádí Ivana Procházková, manažerka
konference z ProVeg.
Generálním partnerem konference je Tesco, které každým rokem nabízí více
rostlinných produktů jako součást udržitelného přístupu k potravinám.
Důležitost připisují také důrazu na nutriční aspekty produktů včetně fortifikace.
„Jedním z hlavních cílů našeho podnikání
je pomoci našim zákazníkům jíst zdravěji, udržitelněji a za dostupnou cenu.
Jídlo, které jíme, není zásadní pouze pro naše zdraví, ale také pro zdraví naší
planety. V Tescu již nyní nabízíme více než 250 rostlinných alternativ a ještě
více výrobků bez alergenů včetně laktózy či mléka. Stále oblíbenější výrobky
rostlinného původu budou ještě dostupnější díky našemu závazku zvýšit jejich
prodej o 300 % do roku 2025,” uvádí Chris Gee, produktový ředitel CE ve
společnosti Tesco.
Dostupnost
výrobků rostlinného původu je zásadní pro překonání bariér na straně
spotřebitelů a spotřebitelek. Proto se konference zaměří na jednotlivé
retailery, které budou diskutovat v panelu nejen o jednotlivých závazcích
směřujících k rostlinnější a udržitelnější budoucnosti. Diskutovat budou
zástupci a zástupkyně retailových řetězců Tesco, Billa a Globus. Nejen pro
retailery, ale i pro jednotlivé výrobce je důležitá komunikace rostlinných
produktů, na tu se zaměří ve své prezentaci agentura Ogilvy, ikona reklamního
odvětví věnující se budování
značek.
Jedním z partnerů
konference je také jeden z největších výrobců rostlinných alternativ masa,
značka Garden Gourmet od Nestle, která zdůrazňuje benefity rostlinné stravy a
ukazuje, že tento způsob stravování může být výborný jak chuťově, tak nutričním
složením a zároveň odlehčí naší planetě. „Stejně
jako New Food Forum vidíme i my v Garden Gourmet budoucnost v inovacích.
Neustále vylepšujeme receptury výrobků a zdokonalujeme jejich chuť.,“ vysvětluje
brand manažerka Emine Mamarasulovova.
Nově konference
přinese také interaktivní workshopy, hosté a hostky se předem registrují na
jeden ze zajímavých bloků zaměřených např. na marketing, rostlinné vaření nebo
Doughnut Economics model. Lahodný rostlinný catering během celého dne zajistí Perfect
Canteen a Cibule. O hladký průběh celé konference se
partnersky postará eventová agentura M-ocean, která se zaměřuje na tvorbu
udržitelných událostí.
New Food Forum se uskuteční 26. dubna v moderních
pracovních prostorech ikonického prvorepublikového paláce: pražský WPP
Campus.
Mezi další partnery konference patří také V-Label,
Ogilvy, Frujo, Limenita, Wunderman Thomson, Pábení, Semix a Vegetus. Více
informací o konferenci naleznete na webových stránkách newfoodforum.cz.
Zdroj: ProVeg Česko