Investice do čínského mnohamiliardového průmyslu s domácími mazlíčky se vyplatí

Datum: 8. 8. 2022    Průmyslový obor: Ostatní;     Teritoriální zaměření:  Čína Čína

Čínský chovatelský průmysl zažívá boom. Dávno pryč jsou doby, kdy zvířata sloužila hlavně praktické funkci. Dnes se stala nedílnou součástí rodiny – zejména pro mladší lidi, kteří se stále více vyhýbají tradičním rodinným strukturám. Vzhledem k tomu, že se demografické a kulturní trendy neustále mění, čínský trh s domácími mazlíčky vykazuje obrovský růst a nabízí investorům poklad příležitostí.

Čínský průmysl napojený na chování domácích zvířat měl v roce 2020 hodnotu 298,8 miliardy RMB (44,4 miliardy dolarů).  Dosáhl předpokládané hodnoty 348,8 miliardy RMB v roce 2021, což je meziroční tempo růstu 16,7 procenta. Očekává se, že odvětví do roku 2023 dosáhne 445,6 miliardy RMB.

Počet koček chovaných jako domácí mazlíčci poprvé překonal psy v roce 2021. Podle společnosti Intelligence Research Group bylo v Číně na konci roku celkem 58 milionů koček a 54 milionů psů. Rychleji než u psů roste také obliba koček, která v roce 2021 meziročně vzrostla o 19,4 procenta ve srovnání s pouhým čtyřprocentním nárůstem počtu psů. Přestože je celkově méně psů než koček, majitelé psů měli tendenci utrácet za své mazlíčky více než majitelé koček.

Stejně jako v případě mnoha dalších odvětví maloobchodu a služeb, pandemie COVID-19 podnítila posun k větší online spotřebě produktů a služeb pro domácí mazlíčky. Majitelé domácích mazlíčků uvedli online platformy jako jejich primární místo pro nákup potravin, přičemž 74,5 procenta nakupovalo krmivo pro domácí zvířata online, dále 73,1 procenta nakupovalo občerstvení online, nutriční produkty nakupovalo 64,2 procenta a 80,4 procenta nakupovalo jiné chovatelské potřeby online. 

Existuje několik sektorů chovatelského průmyslu otevřených zahraničním investicím a mnoho společností se zahraničními investicemi a nadnárodních společností již vstoupilo do tohoto prostoru. Příležitosti pro zahraniční firmy v tomto odvětví zahrnují:

  • Vývoj a výroba krmiv pro domácí mazlíčky a krmiv
  • Vědecký výzkum a technické služby veterinářství a výživy zvířat
  • Výroba nových veterinárních antibiotik, anthelmintik, insekticidů, antikokcidických léků a nových přípravků
  • Elektronika pro domácí mazlíčky
  • Produkty a doplňky pro domácí mazlíčky
  • Veterinární služby a lékařství

Současné socioekonomické a demografické trendy ukazují, že čínský průmysl s domácími mazlíčky bude v nadcházejících letech a desetiletích nadále růst. Přestože je celkový počet domácích mazlíčků v Číně velký, míra penetrace domácích mazlíčků je stále nižší než v mnoha jiných rozvinutých zemích – pouhých 20 procent na 38 procent v Japonsku a 70 procent v USA.

Jak nezadaní mileniálové postoupí do středního věku a Generace Z vstoupí do pracovního procesu, základní stávající a potenciální spotřebitelská základna chovatelského průmyslu bude bohatší a ochotnější utrácet za své domácí mazlíčky, zejména v nepřítomnosti dětí.

Zpracoval kolektiv kanceláře CzechTrade v Číně (Šanghaj)
Zdroj: Dezan Shira & Associates