Italové nakupují 1 potravinový produkt ze 4 ve slevě

Datum: 1. 10. 2019    Průmyslový obor: Potravinářský průmysl;     Teritoriální zaměření:  Itálie Itálie

Toto chování má negativní dopad na italské dodavatele, kteří jsou postiženi hlubokou deflací.

Jeden ze čtyř potravinových produktů nakupují Italové ve slevě. Hledají úspory, a to především proto, že se snaží vypořádat s inflací. Vyhledávání slev je čím dál častějším jevem; nejedná se pouze o „korzování“ v supermarketech, ale také nakupování v diskontních prodejnách, pořizování skupinových či online nákupů či obstarávání jídla přímo od zemědělců. 
Skupiny potravin, které jsou nejvíce nakupovány ve slevách: olivový olej, těstoviny, rajčatové konzervy, víno či ovoce. 
Tento návyk spotřebitelů má hluboký dopad na farmáře/dodavatele: za ovoce dostanou zaplaceno pár centů. Oproti loňskému roku letos dostali asi o 30 % méně, takto nízké příjmy nepokryjí ani výrobní náklady. Podle Coldiretti musí zemědělec prodat tři kilogramy ovoce, aby si mohl koupit kávu (v Itálii stojí běžně kolem 1 EUR).  

Zdroj: Coldiretti
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Milán.