Jak být inovativní v době pandemie? Ve Švédsku se to podařilo pronajímateli automobilů nebo třeba dirigentovi

Datum: 27. 9. 2021    Průmyslový obor: Ostatní;     Teritoriální zaměření:  Švédsko Švédsko

Lze se inovace naučit? Generální ředitel půjčovny vozidel a hudební dirigent proměnili katastrofu v příležitost.

Pandemie změnila způsob, jakým pracujeme, hrajeme a komunikujeme. V takových chvílích však vidíme některé z nejskvělejších příkladů inovací, zejména ze strany podnikatelů nebo malých a středních podniků.

Mnoho lidí využilo čas k vytváření, inovacím a získávání nových dovedností. Někteří koncertovali ve svém obývacím pokoji, zatímco jiní začali rozvážet potraviny a další základní zboží.

The Local se spojil s agenturou GetSmarter, která poskytuje online vzdělávací kurzy s předními univerzitami, jako je London School of Economics and Political Science (LSE), aby se blíže podíval, jak inovacím prospívá protivenství.

Potřebujete inspiraci? O odvážných myšlenkách hovoří generální ředitel společnosti pronajímající automobily a dirigent orchestru.

Rutger Verhoef: Rychlá změna bez ohledu na špatné okolnosti
Rutger Verhoef, ředitel společnosti pronajímající automobily, věděl, že se podnikání může zastavit, jakmile bude pro zákazníky obtížný přístup k autosalonům kvůli omezením. Rychle přeřadil.

Založil meziodborovou pracovní skupinu, která měla hledat řešení. "Zde jsme popsali všechny problémy, které jsme viděli a mohli předvídat, upřednostnili jsme ty největší a začali brainstorming," říká Verhoef. "Celý proces online, včetně doručení domů a automatizace procesu, byl velmi důležitý."

Díky využívání obchodních platforem, automatizace a vytváření sítí se Verhoef a jeho zákazníkovi nabídl auto, aniž by ten musel opustit dům. Zákazníci uvítali odstranění složitých procesů a obtížných osobních setkání s prodejci.

Přechod k digitálu přinesl firmě obrovské zisky. "Díky transformaci jsme od května 2020 měli průměrně 60 procentní meziměsíční růst v prodeji aut," pochvaluje si Verhoef a dodává: "Během roku jsme také zaznamenali 200procentní nárůst počtu prodejců oproti období před pandemií.“

Právě dovednosti postavit se tváří v tvář výzvám, flexibilita, odolnost a laterální myšlení byly vodítkem k úspěchu.

John Axelrod: Show musí pokračovat
Nejen malé nebo střední podniky inovují a proměňují protivenství v příležitost. Americký dirigent John Axelrod, který svůj čas dělí mezi Švýcarsko, Itálii a Francii, vymyslel způsoby, jak nadále bavit publikum a vychovávat další generaci hudebníků.

"Uvědomil jsem si, že musím být inovativnější, když čelím nejen ztrátě příjmů, ale také ztrátě kontaktu s ostatními. Jsme závislí na orchestru. Zkrátka hudebníci hrají na bez hudebníků je ticho," říká Axelrod.

Studium je však neustává. "Pochopil jsem, že se mohu podělit o své zkušenosti a pomoci ostatním zvládnout techniku a repertoár,“ pokračuje Axelrod.

Po zahájení online kurzu Conductors Masterclass, ve kterém doučuje budoucí orchestrální dirigenty, rychle získal 25 studentů z celého světa. 

Naše kancelář CzechTrade Švédsko je vždy připravená asistovat českým exportérům na skandinávském trhu.

Zdroj: zpravodajský server The Local / The Local Creative
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Švédsko