Kamenné prodejny nabízejí nekonečný sklad už i v Brazílii
Datum: 28. 12. 2022
Průmyslový obor: Software a ICT služby;
Teritoriální zaměření:
Brazílie
Po pandemii se brazilští zákazníci znovu vrací do kamenných prodejen. Mohou k tomu využít technologie přejaté z online nakupování.
Po ukončení
pandemie dosáhly tržby v březnu tohoto roku v kamenných obchodech
opět růstu, a to o 42 % ve srovnání s březnem 2020. Ne však na úkor online
nákupů, ty za stejné období také vzrostly o více než 21 %. S praktickým
řešením propojení těchto dvou světů přišla holandská společnost Adyen, skrze
Adobe Commerce. Partnerství těchto dvou společností dalo vzniknout Adobe
Experience Cloud, jež integruje fyzický obchod s nekonečným regálem virtuálního
obchodu, což umožňuje zákazníkovi provést nákup, i když obchod nemá daný
produkt zrovna na prodejně.
Z průzkumu provedeného
firmou Adyen také vyplývá, že zákazník je stále náročnější a v případě
nespokojenosti by se v 70 % nevrátil nakupovat zboží do stejného obchodu.
Systém tak může obchodník zužitkovat na investice do maloobchodního designu,
nabízet širokou škálu zboží a soustředit se na osobnější přístup
k zákazníkovi. V praxi si tedy zákazník může objednat zboží přímo na
prodejně s dodáním domů. Platbu však provede fyzicky, čímž získá
maloobchodník další výhody. Sníží se riziko podvodných plateb a s tím
spojené náklady na vrácení částky, jež byla již zúčtována.
Systém rovněž
generuje data, díky kterým prodejce může inteligentněji nakupovat zboží či
vybrat lepší místo pro svůj fyzický obchod. Společnost Ayden působí
v Brazílii od roku 2011 a stojí za integrací populárních platebních metod
jako např. faktur s čárovými kódy či tzv. PIXem. Platební modul Adyen je
velmi jednoduchý, jeho instalace trvá pouhých 25 minut.
Zpracoval kolektiv pracovníků
kanceláře CzechTrade Brazílie.
Zdroj: exame.com