Krize zrychlila digitalizaci a zapříčinila změny ve spotřebitelském chování

Datum: 23. 4. 2020    Průmyslový obor: Ostatní;     Teritoriální zaměření:  Brazílie Brazílie

Průzkum provedený firmou „Instituto Locomotiva“ mezi 1131 spotřebiteli v 72 městech Brazílie odhalil větší využívání mobilních aplikací, častější srovnávání cen a zvýšený důraz na kontrolu výdajů.

Nákupy přes mobilní aplikace vzrostly o více než 30 % v průběhu prvního měsíce omezeného pohybu osob. Nárůst byl nejvíce zjevný u osob starších 50 let a dále u osob nižších příjmových skupin. Starší osoby, které normálně neprováděly nákupy přes internet, se musely v období nárůstu počtu případů koronaviru přeorientovat na tento druh nákupu.
U spotřebního chování nastaly následujícízměny: 98 % spotřebitelů častěji porovnává ceny v on-line obchodech. Více než polovina tvrdila, že porovnává ceny „o dost častěji“. 82 % spotřebitelů zkusilo nové značky a 70 % nákupem přes internet výrazně ušetřilo čas.

Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade São Paulo
Zdroj: valor.globo.com