Pandemie způsobila změny v online nákupech Rakušanů

Datum: 7. 6. 2021    Průmyslový obor: Ostatní; Luxusní zboží;     Teritoriální zaměření:  Rakousko Rakousko

Podle nové studie KPMG téměř polovina rakouských spotřebitelů během pandemie změnila své nákupní chování.

Třetina rakouské generace Z (18–24 let) uvedla, že více než 60 % svých nákupů uskutečnila online. Mileniálové (25–39) vykazují podobné chování. Obě generace také stále méně využívají webové stránky nákupních portálů: polovina z nich upřednostňuje pro online nákupy používání aplikací.

Téměř třetina generace Z vyzkoušela nové způsoby dodávek potravin. V posledních několika měsících byly také poprvé potraviny nejčastěji nakupovány. Následuje je móda a bydlení.

respondentů nedokončí svůj nákup, pokud není nabízen jejich preferovaný způsob platby, dodací lhůta by trvala příliš dlouho nebo pokud nedůvěřují poskytovateli.

Důvodem častějších nákupů online je omezení kontaktů a hygienické předpisy, které kazí radost z nakupování. Někteří jej také využívají „z nutnosti.“ Jak vysvětluje Peter Humer, vedoucí sekce maloobchodu a spotřebitelských trhů v KPMG v Rakousku: „Krátkodobé motivace spotřebitelů způsobují dlouhodobé změny u online maloobchodu. Změnil se 'tradiční' online nákupní košík. Nyní jsou více zastoupeny nové skupiny produktů, například potraviny. Složení nákupních košů se také neustále vyvíjí: online nakupující nekupuje podle kategorií produktů, ale kombinuje."

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Rakousku.

Zdroj: regal.at