Pivní e-shopy jako příležitost pro malé pivovary během krize i po krizi

Datum: 20. 5. 2020    Průmyslový obor: Potravinářský průmysl;     Teritoriální zaměření:  Velká Británie Velká Británie

Zatímco hostince a restaurace zejí již od března prázdnotou, britská žízeň po kvalitním pivu zdaleka nevyhasla. Musela se pouze přesunout z tradičně útulných pubů do obývacích pokojů.

Pivní online obchody se v zemi již několik let těší rostoucí popularitě, ale ten pravý boom zaznamenávají právě nyní. Ačkoliv online většinou nelze nakoupit standardní “euro ležáky”, pivních specialit z celého světa je zde na výběr skutečně mnoho. Právě na trednu craftového piva z malých pivovarů nyní kapitalizují e-commerce firmy jako Flavourly.com, Beer52, nebo BeerHawk. 
Většina z těchto firem se věnuje jak konvenčnímu online prodeji, tak i takzvanému beer subscription modelu, kdy pro zákazníky pivní specialisté každý týden, či měsíc připravují tématicky zaměřenou selekci piv. Ta se mnohdy týká země původu. Londýnská kancelář CzechTrade v tomto ohledu vidí velký potenciál hned z několika důvodů. České pivo má v Británii velice silnou pozici na trhu a mnoho Britů si naši zemi asociuje právě s kvalitním pivem. Navíc jsou menší české pivovary již delší dobu plnohodnotnou součástí craftové pivní revoluce a mají ve své nabídce šírokou selekci maloobjemových a velmi kvalitních piv typu IPA, APA, ležák, ale i speciality jako Stout. Tyto příznivé faktory dělají z britského pivního online sektoru pro Českou republiku v současné době jednu z nejzajímavějších exportních příležitostí.
Londýnský CzechTrade již několik let intenzivně pracuje s malými českými pivovary a s pomocí Czech Beer Alliance se dlouhodobě snaží tento segment v Británii zpopularizovat a již si připsal mnoho úspěchů včetně dostupnosti piv jako Kutná Hora a Bohemia Regent v londýnských pubech. Nyní kancelář usilovně pracuje i na penetraci online obchodů a v současné chvíli jedná hned s několika největšími hráči v tomto prudce se rozvíjejícím segmentu.
Už nyní je jasné, že pivní online boom není pouze dočasná záležitost. Nároky a trendy mezi zákazníky se mění a pohodlnost nákupu spolu se širokým sortimentem jsou komponenty, které budou lákat i po znovuotevření hospod a barů.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Londýn.