Politika šrotovného se v Indii setkává s příznivými ohlasy u výrobců automobilů

Datum: 10. 2. 2021    Průmyslový obor: Automobilový průmysl;     Teritoriální zaměření:  Indie Indie

Detaily zatím nejsou známé, ale obecně automotive sektor počítá s pozitivními dopady šrotovného na automobilový průmysl a životní prostředí, včetně nových pracovních příležitostí, především u malých a středních firem.

Zavedením šrotovného by se v zemi měly otevřít nové obchodní příležitosti v hodnotě až šest miliard USD. Vláda chce také využít suroviny z likvidovaných vozů jako hliník, ocelové plechy nebo měď a tím snížit dovoz těchto surovin. Nový státní rozpočet také počítá se zavedením šrotovného. Zástupci automobilového průmyslu oceňují tuto politiku podpory automotive sektoru a v poskytnutí pobídek vidí vícerozměrný efekt nástroje.

Za výrobce vozidel je možné zmínit názor CEO firmy Tata Motors Guentra Butscheka, který míní, že politika šrotovného založená na dobrovolném odstranění starších vozů zlepší systém dopravy v městských oblastech zavedením ekologicky šetrných vozidel a v konečném efektu bude mít i pozitivní dopad na celý automobilový průmysl. Viceprezident firmy Toyota Kirloskar Vikram Kirloskar také oceňuje politiku šrotovného právě proto, že povede ke snížení spotřeby paliv, nižšímu zatížení ovzduší polutanty a podpoří výrobu ekologicky šetrných vozidel. Vrchní ředitel společnosti Mahindra & Mahindra Pawan Goenka říká, že ačkoliv nebyly ještě sděleny detaily šrotovného, očekává především motivační efekt k odstraňování starých vozidel. Zavedení šrotovného by mělo přinést v konečném efektu 50 000 nových pracovních pozic; počítá se s uvedením až 22 000 nových autobusů v městské dopravě. Nemalý efekt se očekává i od vstupu malých a středních firem do procesu.  

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Indie, se sídlem v Bengalúru.
Zdroj: 
https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/cars-uvs/mercedes-skoda-say-custom-duty