Spotřebitelská důvěra v Itálii v dubnu klesá, ale podnikatelská důvěra roste
Datum: 11. 5. 2022
Průmyslový obor: Ostatní;
Teritoriální zaměření:
Itálie
Letos v dubnu se podle italského Istat odhaduje pokles indexu spotřebitelské důvěry na nejnižší hodnotu od listopadu 2020. Všechny složky indexu spotřebitelské důvěry se snížily s výjimkou budoucího klimatu. U spotřebitelů se ekonomický, osobní a současný sentiment snížil.
V dubnu 2022 se
podle italského Istat odhaduje pokles indexu spotřebitelské důvěry ze 100,8 na rovných sto, což je nejnižší hodnota od listopadu 2020. Souhrnný index podnikatelské
důvěry se mírně zvyšuje ze 105,3 na 105,5 bodu. Všechny složky indexu spotřebitelské
důvěry se snížily s výjimkou budoucího klimatu (z 93,5 na 98,9). Ve
zpracovatelském průmyslu zůstal index důvěry v podstatě stabilní (ze 110,1 na
110,0) a ve stavebnictví se dále zvýšil (ze 160,1 na 160,6). V maloobchodě se
důvěra zlepšuje, index vzrostl ze 100,1 na 103,4, zatímco v tržních službách
dochází ke zhoršení s poklesem indexu z 98,9 na 97,0.
U spotřebitelů se ekonomický sentiment snížil z 98,2 na 97,3, osobní sentiment
ze 101,7 na 100,9 a současný sentiment klesl nejvíce, ze 105,7 na 100,8. Index
spotřebitelské důvěry klesl již čtvrtý měsíc v řadě.
S ohledem na tržní služby se názory na zakázky a obchodní trendy zhoršují, ale
odhaduje se nárůst zakázek. V maloobchodě se zásoby považují jako klesající.
Zvyšuje se podíl podniků hlásících překážky ve výrobě (ze 46,5 % na 53,3 %).
Mezi hlavními faktory ovlivňujícími podnikání převažují jiné důvody,
následované nedostatkem výrobních závodů a/nebo materiálů (index vzrostl ze
17,4 % na 22,7 %).
Zpracoval tým pracovníků kanceláře CzechTrade Itálie.
Zdroj: Il Sole 24 ore