The Electric Aviation Group a University of Nottingham spojí síly při vývoji bezemisního pohonu pro letecký sektor

Datum: 21. 1. 2022    Průmyslový obor: Letecký průmysl;     Teritoriální zaměření:  Velká Británie Velká Británie

Zástupci The Electric Aviation Group (EAG) a Nottinghamské univerzity potvrdili záměr vyvinout a komercializovat hybridní pohonný systém fungující na bázi vodíku a elektřiny (H2EPS).

Projekt bude zpočátku soustředěn na vývoj a komercializaci pohonů ve třídě 2 Megawatt pro aplikaci v budoucích hybridních, plně elektrických a hydroelektrických letounech. Cílem H2EPS je urychlení dekarbonizace leteckého sektoru.Projekt je ukázkou symbiózy cutting edge výzkumu a komerčního záměru. Univerzita v Nottinghamu má v současnosti jeden z nejkvalitnějších výzkumných programů na vývoj elektrických pohonů budoucnosti a světové špičky v tomto oboru. EAG poskytne přístup ke komerční aplikaci a své obchodní know-how.The Electric Aviation Group slibuje na základě spolupráce navazující vývoj prvního true zero letounu, který bude schopný pojmout až 90 pasažérů s nulovými emisemi CO2 a NOx. Letoun by měl fungovat na bázi kombinace vodíku s elektrickým pohonem a měl by být primárně určen k regionálním letům na kratší vzdálenosti pod označením H2ERA. EAG získal financování vývoje od společností Falko a CityJet.

Zdroj: Aerospace Manufacturing
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Spojené království.