V Mexiku zavádějí elektronickou platební službu z mobilního telefonu bez použití karet nebo hotovosti

Datum: 1. 10. 2019    Průmyslový obor: Software a ICT služby;     Teritoriální zaměření:  Mexiko Mexiko

Mexická centrální banka (Banxico) se pokoušela o zavedení služby více než dva roky, největší úsilí však vynaložila v březnu letošního roku, kdy bylo oznámeno, že služba bude spuštěna masivně od pondělí (30. 9. 2019).

Banxico společně s Asociací bank v Mexiku (ABM) oficiálně spustili platformu CoDi, jejímž cílem je snížit používání hotovosti v zemi a zároveň zvýšit využívaní bankovních služeb mezi mexickými obyvateli. 
Platforma CoDi může používat jakákoliv osoba nebo podnik, který disponuje mobilním telefonem a bankovním účtem, jež má s telefonem propojený. Uživatelé aplikace mohou provádět transakce bez použití hotovosti nebo karet, pouze čtením z kódů rychlé reakce na mobil (QR).
CoDi je druhou fází mezibankovního elektronického platebního systému (SPEI), který spravuje společnost Banxico. Doteď aby bylo možné provádět transakce prostřednictvím SPEI, účet příjemce musel být nejprve schválen, což trvalo nejméně půl hodiny. S CoDi budou transakce provedeny během několika sekund.
Další výhodou CoDi je, že ze stejné aplikace poskytnou banky možnost otevřít si základní účet z mobilního telefonu, a to během několika minut.Téměř všechny banky jsou již připraveny. Celkově se na projektu podílí 33 bank.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexico City
Zdroj: América economía