Změny v registraci kosmetiky v Číně

Datum: 25. 9. 2019    Průmyslový obor: Luxusní zboží; Chemický průmysl;     Teritoriální zaměření:  Čína Čína

Nová pravidla pro registraci a testování kosmetiky v Číně.

Čínský úřad mající na starosti léčivé přípravy (National Medical Products Administration /NMPA/) vydal Oběžník s pořadovým číslem 72, který aktualizuje proces registrace, evidence, inspekce a testování kosmetických produktů v Číně. Oběžník je platný od 23. září 2019 a zavádí i přechodná období na určité postupy. Podle oběžníku nyní nově kvalifikované laboratoře se samy zaregistrují do online systému čínského úřadu NMPA, kde budou jejich informace, vč. kontaktů, k dispozici výrobcům kosmetických produktů, kteří potřebují registrovat, testovat apod. své výrobky v Číně. Dále došlo k úpravě položek testování z hlediska hygieny, patologie, bezpečnosti spotřebitele a kontroly účinnosti. Podrobnosti ohledně této úpravy lze najít v příloze č. 1 zmiňovaného oběžníku.

Zájemci o podrobnější informace o kosmetickém trhu v Číně, mimochodem 2. největším trhu na světě (po USA), se mohou obracet se svými dotazy také na naše zahraniční kanceláře v Číně. Díky velké populaci, stále ještě umírněným výdajům na hlavu za kosmetiku a boom v online nakupování (kdy zvláště prodeje zahraniční kosmetiky jsou nejrychleji rostoucí položkou v cross-border e-commerce v Číně) jsou tyto produkty považovány za velmi perspektivní pro čínský trh. Nicméně panuje zde i ostrá konkurence, a proto výrobky s přívlastkem „eco-friendly“, „bio“, „hand-made“, „natural“ apod. a se zajímavým příběhem mají velkou šanci na zaujmutí stále se rozšiřující střední třídy čínských spotřebitelů.

Zdroj: China Briefing, NMPA
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Pekingu.