Flipkart odstartuje sezónní slevy před nějvětšími indickými svátky Divali již měsíc dopředu

Datum: 10. 10. 2018    Průmyslový obor: Elektronika a elektrotechnika; Ostatní;     Teritoriální zaměření:  Indie Indie

Bitva největších indických internetových obchodů o zákazníky vyvrcholí před hlavními indickými svátky Divali

Očekává se, že před hlavní prodejní sezónou, kterou jsou v Indii největší svátky Divali, které začnou 5. listopadu, vydají hlavní hráči na trhu internetového prodeje, firmy Amazon a Flipkart, až 400 milionů indických rupií na reklamu na podporu sezonního prodeje. Píší o tom hlavní indická média, která citují zprávy z velkých mediálních agentur.
Podle média „Mint“, online obchody se tvrdě přetahují o zákazníky v době hlavní prodejní sezóny nejen z důvodu prodejů, ale též proto, že se v této době poměřuje úspěšnost a pořadí mezi dvěma největšími konkurenty na indické trhu – Flipkartem a Amazonem India.
Flipkart s podporou sítě Walmart, odstartuje svoji hlavní prodejní kampaň ke svátkům Divali, nazvanou „The Big Billion Days“ (TBBD), již 10. října, zaměřenou na prodej nových výrobků a nabídku slev pro chtivé nakupující z celé Indie.
Největší rival Flipkartu Amazon sice zatím ofiiálně neoznámil start své kampaně, ale očekává se, že to bude zhruba ve stejných dnech jako Flipkart. Již pátý ročník kampaně TBBD bude organizován mezi 10. a 14. říjnem a zákazníci si budou moci vybírat slevy napříč prodejními kategoriemi, jako jsou mobilní telefony, televize a domácí spotřebiče, móda, osobní péče, nábytek a další, uvedl Flipkart ve svém prohlášení.
„Tento rok zaznamenáváme již pátý rok kampaně TBBD a soustředili jsme se na to, abychom jí udělali největší a nejlepší všech dob. Poslední měsíce spolupracujeme těsně s našimi prodejci a brandy na tom, abychom doručili zákazníkům co nejrozmanitější sortiment zboží, a co nejvýhodnější nabídku do každého koutu Indie“, uvedl generální ředitel Flipkartu, pan Kalyan Krishnamurthy.
Cílem Flipkartu pro tuto festivalovou sezonu je prodat více než 30 procent mobilních telefonů, přičemž Flipkart uvádí, že průběžně se v Indii prodá až 25 procent mobilů prostřednictvím jejich platformy. V dubnu společnost uvedla, že je jejím cílem zvýšit prodej a podíl na trhu s mobilními telefony až na 40 procent do roku 2020.
Amazon India rozšířil na své platformě významně nabídku velkých domácích spotřebičů, a výrazně investoval do rozříření svých skladovacích kapacit ještě před začátkem prodejní festivalové sezóny. Amazon prodává v současnosti asi 6 000 značek na své platformě, oproti pěti tisícům v minulém roce.Festivalová sezóna v Indii přináší nejen slevy na výrobky, ale také velkou konkurenci právě mezi dvěma největšími hráči na trhu – Amazonem a Flipkartem, kteří stojí o pomyslné vítězství na trhu nejvíce právě v období svátků Divali.
Konkurence mezi Flipkartem a Amazinem je v tomto roce o to tvrdší, že obě firmy investovaly hodně prostředků jak do nabídky zboží, tak do rozšíření skladovacích kapacit pro urychlení dodacích lhůt zboží.
Stejně jako po celém světě, význam elektronických platform pro prodej spotřebního zboží zaznamenává prudký nárůst a nabývá stále více a více na významu. Klasické kamenné obchody sice mají v Indii stále své nezatupitelné místo, nicméně s prodejem zboží po interentu musí v dnešní moderní době počítat všichni obchodníci, tedy i exportéři do Indie. Šance pro české exportéry.

Zpracoval kolektiv pracovníků CzechTrade Mumbaí.
S využitím zdroje: PTI India.