Piva značky Heineken dobývají Brazílii

Datum: 9. 7. 2018    Průmyslový obor: Potravinářský průmysl;     Teritoriální zaměření:  Brazílie Brazílie

Ředitel americké divize Heinekenu považuje brazilskou pobočku za nejziskovější za poslední tři roky.

Jedním z příběhů, které potvrzují stále zvyšující se přítomnost Heinekenu na brazilském trhu vypráví i majitel baru Arthur Santi, který ještě donedávna podával ve své restauraci hostům pivo značky SKOL ve skleněných lahvích. Minulý rok však dostal od Heinekena nabídku, která se nedá odmítnout a tak začal prodávat pivo Heineken.
Kromě peněz, které dostal majitel baru za to, že bude prodávat výhradně značku Heineken, dostal od společnosti také potřebné vybavení – lednice, stoly, židle. Obchodní zástupci Heinekenu tak obchází bar po baru a se snaží se získat větší podíl na trhu v neprospěch AMBEV.
Aktuálně AMBEV kontroluje téměř dvě třetiny brazilského trhu. Vzhledem k tomu, že brazilci celou jednu polovinu objemu piva konzumují právě v barech a restauracích, společnost Heineken vsadila na intenzivní marketingovou kampaň. 
Ačkoliv konzumace piva se snižuje ve většině zemí světa, v Latinské Americe se stále očekává mírný nárůst. Společnost Heineken se v rámci své strategie rozhodla oslovit obyvatele Severovýchodu, kde se pohybuje celá třetina obyvatelstva. I proto se přeorientovala na cenově dostupnější piva a nabízí tak piva značek Devassa a Amstel.
Podle šéfa brazilské pobočky Didiera Debrosseho bude velmi těžké uspět v této oblasti. Hlavním důvodem jsou nízké příjmy místního obyvatelstva a také nízké ceny Cachaçy, která bývá často levnější než samotné pivo. Heineken bude v těchto oblastech nabízet především značku piva Schin. V rámci své reklamní kampaně tato značka pravidelně podporuje místní karneval, od roku 2015 se jedná o částku 100 milionů reálů. 
Firma se dříve snažila cílit na své zákazníky s vyššími příjmy a nabízela jim tak spíše výběrová piva. Právě díky tomu, že nyní společnost disponuje různými druhy piv a může tak mířit na různé kategorie konzumentů, chce vedení přeměnit Brazílii na jeden ze svých největších a nejúspěšnějších trhů. Firma také rozšiřuje výrobu v továrně ve Alagoinhas, aby mohla nabízet větší množství produktů. V Brazílii vlastní Heineken celkem 29 distribučních center. 

Zdroj: www.valor.br
Zpracováno kolektivem pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Sao Paulo