V Lotyšskou se může obnovit montážní výroba autobusů

Datum: 17. 5. 2017    Průmyslový obor: Strojírenství - výroba strojů a techniky; Automobilový průmysl;     Teritoriální zaměření: Lotyšsko Lotyšsko 

101581399-120.jpg„V současné době hledáme v Jelgavě vhodné místo pro výrobu. Doufáme, že brzy budeme moci nabídnout lotyšským obcím elektrické autobusy za velmi atraktivní cenu. Pracujeme na projektu vývoje prototypu elektrobusu založeného na původním autobusu Amoplant, který byl od roku 2010 vyráběn v závodě Jelgavě. Podali jsme si žádost o spolufinancování projektu z evropských fondů a také doufáme, že získáme podporu lotyšské vlády. V období do roku 2020 máme v plánu přezbrojit na elektrický pohon a inovovat všechny autobusy vyráběné v dřívější továrně Amo Plant (asi 55 autobusů), „- říká Alexej Maslov, který je také bývalým šéfem závodu Amo Plant. Informaci o přesném datu otevření montážního závodu ani o počtu vytvořených pracovních míst však nesdělil.
Starosta Jelgavy Andris Ravinsh poznamenal, že místní samospráva plánuje nahradit vznětové motory nízkopodlažních autobusů AMO Plant-VDL Ambassador, které slouží pro přepravu cestujících elektrickými trakčními motory.
„Dovoluji si poznamenat, že první elektrické autobusy byly vyrobeny v jelgavské továrně RAF již v roce 1974 a dobré tradice by měla být obnovovat. Samospráva věří v úspěšné pokračování spolupráce se společností Ferrus, která udržuje dobré obchodní vztahy s nizozemskou automobilkou VDL ..“ - řekl starosta Ravinsh.
Zdroj: rus.DELFI.lv | Dnes 13:56
Zpravoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Riga