Vína z Bordeaux reagují na poklesy prodejů

Datum: 17. 7. 2019    Průmyslový obor: Potravinářský průmysl;     Teritoriální zaměření:  Francie Francie

Vinaři z regionu Bordeaux se potýkají s poklesem vyráběných objemů a celkové tržby kompenzují navyšováním cen a rozsáhlými marketingovými kampaněmi.

Vína z Bordeaux zažívají pokles prodeje jak na území Francie, tak ve vývozech do zahraničí. Opětovné zvýšení nákupů chce Francie krátkodobě podpořit cenovou politikou, ale především chce posílit sílu značky vín a tamního regionu. Na straně vývozu tržby mírně vzrosly o 4 % na 2,14 miliard euro, objem ale poklesl o 13 %. Situace je pro zemi připomínající tvar šestiúhelníku znepokojující zejména proto, že více než polovina produkce francouzských vín se vyrábí právě v departmentu Gironde, jehož součástí je i Bordeaux. Během posledního roku velkoobchodníci pocítili pokles hodnoty tržeb o 8 % na 902 milionů euro a pokles objemu tržeb o 13 %. Vinařský region zaznamenává pokles zájmu u jednoho ze svých největších odběratelů, a to Číny. Právě Čína podržela vývoz vína typu Bordeax během krize v roce 2009, nyní ale, dle průzkumů, více dováží vína z Austrálie a Chile, která jsou osvobozená od daňových poplatků.

Až doposud byl vinařský region Bordeaux relativně prosperující, první snížení produkce však pocítil v roce 2017 a od té doby se nedaří objemy navyšovat. Vinaři zvýšili ceny, aby vyrovnali pokles objemu produkce, ale tento krok se neukázal jako šťastné řešení. Označení „grands crus“, které znamená kvalitu a vynikající viniční polohu, zařadilo vína z Bordeaux spíše do kategorie drahých vín. Vína z Bordeaux jsou rovněž známa spíše jako vína červená; vína šumivá, bílá a růžová z této oblasti nemají vybudované takové povědomí. Za pomoci marketingových společností sdružení vinařů již 3 roky pomáhá financovat kampaně na propagaci růžových a bílých vín. Nyní budou tyto kampaně rozšířeny i o posílení značky červených vín.

Zdroj: Les Echos
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kancelře CzechTrade v Paříži