Loď má kapacitu přibližně 100 dodávek a předpokládanou dobu jízdy 16 hodin.
Kostarický ministr veřejných prací a dopravy Luis Amador Jiménez informoval 10. srpna o zahájení provozu nákladního trajektu mezi Salvadorem a Kostarikou, který má cestovat dvakrát týdně. Loď má kapacitu přibližně 10 kamionů o průměrné délce 18 až 20 metrů. V závislosti na velikosti kamionu bude každý platit mezi 1145 a 1360 amerických dolarů za jednu trasu. Doba jízdy lodi má trvat 16 hodin a má výrazně zkrátit aktuální cestu po zemi, která nyní trvá dva až pět dní.
Na projektu spolupracovaly námořní divize, Incofer (Kostarický železniční institut), veřejné práce, Comex (Ministerstvo zahraničního obchodu Kostariky) a další vládní instituce. Do projektu, speciálně do vybavení loděnic, bylo investovano přes dvy miliony amerických dolarů. Trajekt má za cíl přes přístavy La Unión v Salvadoru a Puerto Caldera v Kostarice spojit nejen tyto dvě středoamerické zemi ale podpořit konektivitu v regionu obecně. Loď pomůže dopravit zboží napřímo bez nutnosti procházet všemi pozemními hraničními přechody.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Střední Amerika a Karibik.
Zdroj: Forbescentroamerica.com
Provincie Milán, Monza a Brianza a Lodi vidí potenciál v cyklistickém sektoru. Chtějí přilákat zpátky italské firmy vyrábějící v zahraničí, podporují projekty zaměřené na bezpečnost a cykloturistiku.
Veletrh Expo AgroAlimentaria Guanajuato se konal v polovině listopadu v mexickém městě Irapuato. CzechTrade Mexiko tu pomáhal české firmě Escube, která vyrábí biostimulanty zadržující vodu v půdě.
Po zářijové hodnotě 6 % růst cen v Rakousku klesl na nejnižší úroveň od ledna 2022.
Po dokončení plánovaných prací vzroste kapacita přístavu Valparaíso na zhruba 2,3 milionu přepravených kontejnerů ročně, což je ekvivalent 3 milionů tun nákladu. Součástí projektu bude také nové přístavní molo, které by umožnilo kotvení výletních zaoceánských lodí v blízkosti centra města.