Premiér Černé Hory Milojko Spajić avizoval, že do roku 2030 bude dokončena výstavba obou dálnic a čtyř rychlostních silnic. Pro všechny tyto komunikace vyhlásil na leden veřejný tendr na koncepční řešení, přičemž v roce 2025 by mohla být vypsána i výběrová řízení na výstavbu.
Už v lednu bude vyhlášeno šest veřejných soutěží na přípravu koncepčního řešení zbývajících úseků dálnice Bar-Boljara, Jadransko-Jónské magistrály a také pokud jde o rychlostní silnici Bijelo Polje - Pljevlja – Sarajevo (Bosna a Hercegovina), Bar - Ulcinj - Albánie, dále obchvaty kolem Budvy - Luštica - Chorvatsko a Andrijevica – Peć (Kosovo).
Všechna koncepční řešení budou muset být hotová maximálně do 10 měsíců, tedy rok, aby v roce 2025 byla na všechny tyto projekty vyhlášena výběrová řízení. Podle něj může stát financovat kapitálový rozpočet částkou 900 milionů eur ročně.
Premiér předpokládá, že pokračování výstavby dálnice začne a přelomu let 2025 a 2026. „Černá Hora už nemá čas čekat. Je velmi důležité, aby dálnice byla postavena v rekordním čase. Už nemáme čas čekat. Potřebujeme zrychlený vývoj. Tím se vyřeší všechny problémy se silničním dopravním spojením Černé Hory," uvedl předseda vlády.
Připravil kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Černá Hora.
Zdroj: Antenam.net
Tento rozsáhlý a širokospektrý projekt zahrnuje výstavbu čtyř průmyslových linek, a pokryje tak velkou část dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů.
Kolumbie je silně závislá na vodních nádržích, a to jak její obyvatelé na pitné vodě, tak i průmysl v čele s energetikou, proto vysychání a pokles vodní hladiny v přehradách dělají Kolumbijcům starosti.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.