Indie bude brzy hrát důležitou roli v ambicích firmy Škoda Auto při expanzi na trhy jihovýchodní Asie. Automobilová skupina Škoda Volkswagen India se snaží využít Indii jako hlavní centrum pro export do dalších ekonomik jihovýchodní Asie.
Škoda Auto bude z nového logistického centra v Pune dodávat do Vietnamu kompletně rozložené sady pro místní montáž vozů typů Kushaq a Slavia. „Již nyní vyvážíme 30 % produkce do zahraničí," řekl novinářům Piyush Arora, generální ředitel a výkonný ředitel společnosti Škoda Volkswagen India. V roce 2023 bylo z téměř 150 000 vozů, které zde skupina vyrobila, vyvezeno více než 42 000 kusů.
Podle Ashishe Gupty, ředitele značky Volkswagen India, by navíc Indie mohla sloužit jako zdrojový trh pro export do zemí, kde se začíná elektromibilita rozvíjet. „V Jižní Americe nebo v Africe jsou naše vozy velmi dobře přijímány. Také sousední trhy, jako Srí Lanka, Bangladéš a Bhútán, chtějí dovážet naše vozy," řekl Gupta.
Indický automobilový průmysl vyváží 15 % produkce. V celosvětovém měřítku vláda od tohoto odvětví očekává, že se do roku 2030 zvýší na 25 %. „My (skupina Škoda) jsme již na 30 % plus a nepolevujeme," řekl Arora a dodal, že dědictví mateřského Volkswagenu Vento a Polo pomáhá skupině prosadit na dalších trzích nové vozy, jako jsou Volkswagen Virtus a Taigun, a skupina nyní plánuje využít značku Škoda k vývozu Kushaq a Slavia do jihovýchodní Asie.
„Od loňského roku, kdy jsme zahájili vývoz těchto modelů, jsme zaznamenali výrazný 30% nárůst exportu," uvedl Arora. „Naší snahou je přidat další exportní trhy. V rámci strategie internacionalizace značky Škoda je Indie velmi významným kamenem, který tento plán podpoří. Volkswagen je v jihovýchodní Asii přítomen již delší dobu."
Škoda Auto, která vede záležitosti a značky skupiny Škoda Volkswagen India od roku 2018, kdy formulovala strategii Indie 2.0, chce letos uvést na trh svůj elektromobil Enyaq EV. Arora uvedl, že elektrovozy budou do země dováženy jako plně postavené vozy, protože nízké objemy neopodstatňují investice do lokalizace platformy v zemi.
Volkswagen se bude v Indii snažit najít rovnováhu mezi získáním vedoucí pozice ve výklenkovém segmentu (VW Virtus a Škoda Slavia tvoří téměř 50 % segmentu kompaktních sedanů) a hrou ve velkém segmentu, jako jsou SUV, kde jsou značky koncernu menšími hráči. Ohledně širších plánů skupiny přejít v Indii na technologie čisté mobility. „Naše skupina se přizpůsobí globální vizi skupiny Volkswagen, která chce být plně elektrickou značkou," sdělil Arora.
Zdroj: https://www.livemint.com/
Zpracoval tým CzechTrade Indie (Bengalúru)
V německém závodu Tesly v Grünheide v Braniborsku se každý týden vyrobí 6000 vozidel. V prostorách továrny však již není dostatek místa pro neprodané vozy, a tak jsou tisíce elektromobilů transportovány na bývalé vojenské letiště.
Nevládní organizace Attac navrhuje zavést progresivní daňový model pro zdanění bohatství. Stát tak ročně získá až 22 miliard eur na klíčové investice. Attac upozorňuje na výrazný trend bohatnutí rakouských miliardářů, což vyvolává obavy z narůstající nerovnosti a koncentrace bohatství ve společnosti. Diskuze o zdanění bohatství vyvolává rozporuplné reakce. Někteří vidí v zavedení daně příležitost dosáhnout větší sociální spravedlnosti, zatímco jiní varují před negativními dopady na ekonomiku a zaměstnanost.
Prezident Emmanuel Macron představil investice neuvěřitelných 15 miliard eur. Směřují do dekarbonizace, rozvoje umělé inteligence a finančního sektoru. Finance podpoří průmyslovou obnovu Francie.
Jokohama je spolu s Prahou a Londýnem třetí lokalitou, kde si zájemci mohou vyzkoušet unikátní virtuální arénu s pohybem ve volném prostoru a 4D prvky od pražského studia.