Elektrobusy přepravují cestujíci ve dvou mexických metropolích v Mexico City a Guadalajara. Také další města hodlají investovat do elektromobility a zapojit zahraniční investory.
Vláda Mexico City usiluje o elektrifikaci veřejné dopravy. Zavádí proto 20 nových elektrobusů do městského metrobusu. Jde o systém rychlé autobusové dopravy, která je ekologická, udržitelná a bezemisní. Autobusy, které mají kapacitu až 130 cestujících, dodalačínská nadnárodní výrobní společnost BYD.
Státu Jalisco zahájil provoz autobusové linky Mi Macro Periférico. Díky ní občané cestují bezpečněji a rychleji na periferii metropolitní oblasti Guadalajara. Autobusy do projektu dodala společnost Mercedes-Benz. Stát Jalisco plánuje vybudovat ještě elektrickou linku na letiště, a dále mapuje místní potenciál pro výrobu větrné, geotermální, vodní, solární energie a energie z biomasy,
Elektrické autobusů provozují také soukromníci v rezortech nebo stát Nuevo León testuje elektrobusy od VEMO a Yutong.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Zdroj: bnamericas.com
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.
Nevládní organizace Attac navrhuje zavést progresivní daňový model pro zdanění bohatství. Stát tak ročně získá až 22 miliard eur na klíčové investice. Attac upozorňuje na výrazný trend bohatnutí rakouských miliardářů, což vyvolává obavy z narůstající nerovnosti a koncentrace bohatství ve společnosti. Diskuze o zdanění bohatství vyvolává rozporuplné reakce. Někteří vidí v zavedení daně příležitost dosáhnout větší sociální spravedlnosti, zatímco jiní varují před negativními dopady na ekonomiku a zaměstnanost.