Panama schválila studii environmentálního dopadu přístavu Barú s víceúčelovým využitím. Stát má na pozemku o rozloze 125 ha v přístavní oblasti Cabrito na západním pobřeží Panamy.
Iniciativu podporuje společnost Ocean Pacific Financial Services. Přístav bude umístněný ve městě David, v provincii Chiriquí. Zahrnuje 850 metrů dlouhé molo, nákladový terminál, logistický park, nádrž na skladování tekutin, turistickou zónu a ekologické koridory.
Ocean Pacific žádá o povolení pro obchod, výrobu, rafinaci a zpracování zboží. Společnost chce vybudovat přístav s vlastnostmi zóny volného obchodu.
Je také plánováno propojení s Panamerickou dálnicí, což je dálniční systém o délce přibližně 17 850 km spojující téměř všechny země amerického kontinentu jednotným úsekem dálnice.
Výstavba přístavu bude rozdělena do etap. Svou finální podobu dosáhne za 20 let.
Má se jednat o jediný soukromý víceúčelový přístav mezi přístavem Caldera v Kostarice a přístavem Balboa v Panamě. Podle studie má projekt dobrou geografickou pozici k tomu, aby se stal klíčovým centrálním logistickým bodem pro pohyb nákladu v regionu.
Fáze důkladného zkoumání začala v roce 2020 jako součást návrhu panamských a amerických investorů, mezi kterými figuruje bývalý správce Panamského průplavu Alberto Alemán Zubieta.
Počáteční investice činí 40 milionů dolarů. Celkové investice do projektu mají dosáhnout 250 milionů dolarů.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Střední Amerika a Karibik.
Zdroj: Bnamericas.com
Tento rozsáhlý a širokospektrý projekt zahrnuje výstavbu čtyř průmyslových linek, a pokryje tak velkou část dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.