Datum:30.04.2024
Průmyslový obor: Potravinářský průmysl
Teritoriální zaměření:
Rakousko - vlajka Rakousko

Rakouský Spar se brání nařčení z kopírování značek

Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.

Kaser odmítá kritiku Sparu ohledně rostoucí vertikální integrace, která obchodním řetězcům zajistila vyšší marže a větší tržní sílu, zatímco dodavatele oslabila a učinila snadněji nahraditelnými. Spar podle jeho vyjádření spoléhá na partnerství a dlouhodobé smlouvy s výrobci a nevyměňuje lehkomyslně dodavatele, kteří neprodukují pod svým vlastním jménem. 

Generální ředitel společnosti rovněž popírá nařčení z kopírování značkových výrobků. Spar nejen prodává, ale také sám vyrábí některé produkty, jako jsou například maso, pečivo, víno nebo káva. Růst cen vlastních značek byl v posledních letech zvláště vysoký a tržby z nich se Sparu za pět let zhruba zdvojnásobily. Zbytek produktů zajišťuje společnosti jejích zhruba 2000 dalších dodavatelů. 

Něčím, co Markus Kaser naopak vnímá pozitivně, je plánované označování životních podmínek zvířat chovaných na maso v rakouských supermarketech. To by mělo být do konce června po dlouhých vyjednáváních konečně schváleno. Co však nechce, jsou v tomto ohledu vykonávané soukromé iniciativy jiných maloobchodníků. Tím míní Hofer, Rewe a Lidl. Pro fungující organizaci a kontrolu je dle něj nutná stálá spolupráce s Agra Markt Austria (AMA) coby nadřazeným a nestranným orgánem.


Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Rakousko.
Zdroj: DerStandard.at

Další aktuality