Dánsko se představuje jako lídr v udržitelné dopravě. Železnice Ringsted-Fehmarnskou bude klíčovou spojnicí přes Fehmarnský průliv. Její otevření je naplánované na rok 2029.
Tento projekt, jeden z největších infrastrukturních v Dánsku, zahrnuje modernizaci úseku mezi Ringstedem a Rødby. Obsahuje elektrifikaci, modernizaci stanic a výstavbu nové trati na Lollandu. Modernizace již pokročila a cestující by měli brzy využívat ekologické elektrické vlaky. Cesta mezi Ringstedem a Fehmarnským průlivem zabere dvě a půl hodiny.
(Dnský státní podnik pro železniční infrastrukturu Banedanmark investuje do rozsáhlých úprav a modernizace. Ty zahrnují nové elektrické napájení, digitální signalizaci a zlepšenou infrastrukturu, aby zajistila pohodlnou a efektivní dopravu. Železnice dále zahrnuje výstavbu nových stanic a mostů, třeba rozšíření mostu krále Frederika IX. přes Guldborgsund.
S dokončením tohoto projektu se očekává posílení ekonomiky, zvýšení mobility a snížení negativních dopadů dopravy na životní prostředí v Dánsku, totažmo v celé Evropě.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Skandinávie.
Zdroj: https://www.bane.dk/
Spolková síťová agentura usnadňuje účast na energetické transformaci a snižuje byrokracii.
Země jsou nuceny ke společnému postupu ve stínu čínských úspěchů na poli elektromobility. Konkrétnější podobu by strategie měla získat během zářijového jednání ekonomických ministrů.
Na lince M6, která spojuje bukurešťskou síť metra s letištěm Otopeni, byly zahájeny práce. Novou trať spolufinancují rumunská vláda, Evropská unie a půjčka od japonské vlády.
Britská ekonomika se dostala z recese, když hrubý domácí produkt v prvním čtvrtletí vzrostl o 0,6 %.