U příležitosti oslav státního svátku marocký panovník potvrdil své přání učinit z jihu království hospodářské centrum věnované Africe a zdůraznil, že plynovod je součástí ambicí Maroka řešit přetrvávající rozvojové problémy Afriky.
Rozvoj metropolí marocké Sahary
Maroko pod vedením krále Mohammeda VI. plánuje ambiciózní hospodářskou budoucnost, zejména podél svého atlantického pobřeží. Klíčovým aspektem této vize je projekt plynovodu mezi Marokem a Nigérií. Tato strategická iniciativa má za cíl propojit 11 zemí regionu a přinést prospěch více než 400 milionům obyvatel západní Afriky. Zásadní je její potenciál pro přístup k energii, který je klíčový jak pro obyvatelstvo, tak pro rozvoj průmyslových a těžebních odvětví. Král Mohammed VI. zdůraznil význam tohoto projektu a spojil jej s širším úsilím o řešení rozvojových problémů v atlantickém regionu, přičemž zdůraznil regionální integraci a společný hospodářský růst.
Národní obchodní loďstvo
Tento projekt by se tak mohl stát zásadní pro vybudování centra hospodářské integrace a kontinentálního vlivu. Marocký král rovněž navrhl vytvoření národního obchodního loďstva, které by usnadnilo bezproblémové spojení podél atlantického pobřeží. Tato iniciativa je v souladu s širší hospodářskou strategií pro saharský region, která klade důraz na integrovaný hospodářský rozvoj, průzkum zdrojů na moři, podporu námořního sektoru a investice do obnovitelných zdrojů energie. Králova vize zahrnuje i umístění Dakhly jako klíčového města v tomto plánu a využívá její jedinečné vlastnosti, včetně míst pro kitesurfing a letiště obsluhovaného různými leteckými společnostmi.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Maroko.
Zdroj: Jeune Afrique www.jeuneafrique.com
Spolková síťová agentura usnadňuje účast na energetické transformaci a snižuje byrokracii.
Země jsou nuceny ke společnému postupu ve stínu čínských úspěchů na poli elektromobility. Konkrétnější podobu by strategie měla získat během zářijového jednání ekonomických ministrů.
Na lince M6, která spojuje bukurešťskou síť metra s letištěm Otopeni, byly zahájeny práce. Novou trať spolufinancují rumunská vláda, Evropská unie a půjčka od japonské vlády.
Britská ekonomika se dostala z recese, když hrubý domácí produkt v prvním čtvrtletí vzrostl o 0,6 %.