Středoevropští zákazníci jednoznačně preferují expresní doručení balíků. Maďaři jsou však ochotni za něj platit méně než zákazníci z jiných zemích. Přestože dvě třetiny z nich stále upřednostňují doručení objednávky až do domu, v Maďarsku jsou stále nejoblíbenější balíkové automaty.
Podíl zákazníků v Maďarsku, kteří preferují expresní doručení, tedy doručení ve stejný den nebo dokonce do 90 minut, odpovídá středoevropskému průměru. Více než čtvrtina online nakupujících považuje tuto možnost doručení za nejlepší. V regionu je po této službě vyšší poptávka v Česku a na Slovensku, zatímco v Německu je o tuto službu menší zájem.
Maďarsko předběhlo Německo i z hlediska doručení naplánovaných nákupů v tentýž den. V porovnání s Německem si téměř dvakrát více maďarských zákazníků přeje obdržet objednané zboží ještě ten samý den, kdy si je objednali. Respondenti si tuto výhodu uvědomují a jsou ochotni připlatit si za doručení ve stejný den.
Němečtí zákazníci by zaplatili nejvíce (13 eur nebo i více) zatímco Češi nejméně. Nejspořivější jsou Maďaři. Každý třetí maďarský zákazník by za expresní doručení zaplatil pouhá 3 eura a další třetina by vydala maximálně 4,5 až 6,5 eura.
Maďarští, němečtí, čeští a slovenští zákazníci se rovněž shodují, že nad rámec základních faktorů, které ovlivňují jejich objednávku, jako jsou kvalita zboží a náklady na doručení, je pro ně důležitý i způsob doručení a možnost rychlého dodání. Dokonce možnost rychlého doručení ve stejný den je hlavním faktorem ovlivňujícím nákupy ve střední Evropě, včetně Maďarska.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Maďarsko.
Zdroj: www.trademagazin.hu
Ministerstvo financí zahájilo digitální veřejnou konzultaci, aby získalo názory od podniků i soukromníků na implementaci globální minimální daně.
Letošní první čtvrtletí je charakterizováno kontinuálním poklesem průmyslové výroby. Trend pokračuje již 14 po sobě jdoucích měsíců. Nejvíce negativně ovlivnil výrobu dopravních prostředků a strojů.
Vstup na čínský trh zdravotní péče představuje lákavou příležitost pro globální investory, ale je vysoce regulovaný a silně konkurenční. Aby podniky dosáhly úspěchu, musí se obratně orientovat ve vyvíjejícím se prostředí regulace a dodržování předpisů, strategicky plánovat svůj přístup a zůstat proaktivní a adaptabilní, aby si udržely svou konkurenční výhodu a efektivně reagovaly na trendy na trhu.
V roce 2023 byla Francie již pátým rokem po sobě evropskou zemí, která přilákala nejvíce zahraničních investic, a to i přesto, že došlo k jejich poklesu o pět procent.