Španělské supermarkety nejlépe odolávají poklesu objemových prodejů v celé Evropě v důsledku inflace, a zároveň nejvíce rostou z hlediska obratu.
Ve španělském maloobchodu klesají tržby o 0,4 %, což je mnohem méně než pokles o 3,1 % zaznamenaný ve Francii, dále 2,3% pokles v Nizozemsku nebo 1,9% pokles v Německu.
Španělské supermarkety vygenerovaly vloni tržby 91 miliard eur, což představuje meziroční nárůst o 10,1 %. Růst je tažen především nárůstem cen potravin. V jiných evropských zemích byl růst tržeb nižší. Například ve Velké Británii byl růst o 9,2 %, ve Francii o 8,8 %, v Německu o 7,6 % a v Nizozemsku o 7,1%.
Diskontní obchody zaznamenaly nejvýraznější růst tržeb ve srovnání s jinými formáty, což vedlo k nárůstu jejich podílu na trhu v tomto segmentu. Tržby tedy vzrostly diskontním obchodům o 16,9 %, následovaly hypermarkety se 14,3 % a supermarkety s 13,5 %, které rovněž zvýšily svůj podíl.
Pokud jde o elektronický obchod ve Španělsku, online příjmy vzrostly o 10,1 % se stabilním podílem na trhu 2,6 %. Pozoruhodný je také 1% nárůst frekvence nákupů ve Španělsku, což je procento, které je i přes prudký nárůst cen nižší než u většiny evropských sousedů.
Zpracoval kolektiv pracovníků Zahraniční kanceláře Španělsko.
Zdroj: www.eleconomista.es
Spolková síťová agentura usnadňuje účast na energetické transformaci a snižuje byrokracii.
Země jsou nuceny ke společnému postupu ve stínu čínských úspěchů na poli elektromobility. Konkrétnější podobu by strategie měla získat během zářijového jednání ekonomických ministrů.
Britská ekonomika se dostala z recese, když hrubý domácí produkt v prvním čtvrtletí vzrostl o 0,6 %.
Objem výroby dusíkatých hnojiv za období leden-březen činil 101,1 tisíce tun. Jde o meziroční pokles o 2,9 %