Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.
Ve městě Belfort, kde Alstom vyrábí motorové vozy, byla uvedena první souprava s označením InOui. Tento moderní vlak bude od příštího roku jezdit na trati spojující Paříž, Lyon a Marseille.
„M" v páté generaci TGV znamená modularitu. Tato souprava je navržena s ohledem na ekologii a efektivitu. Díky aerodynamickému tvaru a zúžené přídi dokáže SNCF snížit spotřebu energie o 20 % ve srovnání se stávajícími modely TGV. Úspory se však neomezují jen na energii, SNCF očekává také snížení nákladů na údržbu o dalších 30 %.
Vlak nabízí cestujícím větší komfort a prostornost. Díky devíti vagonům namísto osmi a dvoupatrovému uspořádání se kapacita zvýší na 740 cestujících na jednu soupravu, což je více o 100 lidí oproti současnému modelu.
Cestující si tu budou moci užívat nejen pohodlnější sedadla, ale také dvoupatrový bar a rychlé připojení k internetu. Navíc vlak slibuje snížení emisí CO2 o 32 %, což přispívá k šetrnějšímu provozu. Nový vlak TGV M představuje významný krok směrem k udržitelnější a efektivnější budoucnosti železniční dopravy ve Francii.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Francie.
Zdroj: francetvinfo.fr
Spolková síťová agentura usnadňuje účast na energetické transformaci a snižuje byrokracii.
Země jsou nuceny ke společnému postupu ve stínu čínských úspěchů na poli elektromobility. Konkrétnější podobu by strategie měla získat během zářijového jednání ekonomických ministrů.
Na lince M6, která spojuje bukurešťskou síť metra s letištěm Otopeni, byly zahájeny práce. Novou trať spolufinancují rumunská vláda, Evropská unie a půjčka od japonské vlády.
Britská ekonomika se dostala z recese, když hrubý domácí produkt v prvním čtvrtletí vzrostl o 0,6 %.