Podpořeny budou především projekty zaměřené na alternativní pohony a paliva letadel.
Kanadská federální vláda investuje 350 milionů kanadských dolarů do zmenšení ekologické stopy svého leteckého průmyslu. Investice byla oznámena kanadským ministrem inovací Francois-Philippe Champagnem v druhé polovině června.
Investice má být podle ministra zaměřena na hybridní a alternativní pohon, letadlové systémy, tranzici k alternativním palivům, nebo podpůrnou infrastrukturu. Ministr Champagne si od finanční podpory slibuje ekologicky šetrnější průmysl, vytvoření pracovních míst s vysokou přidanou hodnotou, posílení dodavatelských řetězců a posílení tranzice kanadské ekonomiky k čistě nulové produkci uhlíku.
Letecký průmysl, který globálně vytvoří zhruba dvě procenta emisí, je považován za jeden ze sektorů, kde je dekarbonizace nejsložitější.
V roce 2019 Harbour Air, operátor hydroplánů z kanadského Vancouveru, uskutečnil světově první komerční let poháněný stoprocentně elektrickou energií.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kanada.
Zdroj: Reuters.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.
Nevládní organizace Attac navrhuje zavést progresivní daňový model pro zdanění bohatství. Stát tak ročně získá až 22 miliard eur na klíčové investice. Attac upozorňuje na výrazný trend bohatnutí rakouských miliardářů, což vyvolává obavy z narůstající nerovnosti a koncentrace bohatství ve společnosti. Diskuze o zdanění bohatství vyvolává rozporuplné reakce. Někteří vidí v zavedení daně příležitost dosáhnout větší sociální spravedlnosti, zatímco jiní varují před negativními dopady na ekonomiku a zaměstnanost.