Národní agentura pro těžbu (ANM) přidala šest nových položek a celkový počet se zvýšil na 17.
Předseda ANM Álvaro Pardo prohlásil že těžba strategických minerálů je zásadní pro společenský a ekonomický rozvoj Kolumbie a pro přechod k novému těžebnímu modelu, který je zaměřený na průmyslovou výrobu, udržitelnost a produkci, spíše než na samotnou těžbu.
Strategickými nerosty a kovy jsou měď, nikl, zinek, kovy platinové skupiny (platina, palladium, ruthenium, rhodium, osmium a indium), železo, mangan, metalurgický uhlík, fosfáty, hořčíkové minerály, bauxit a další hliníkové rudy, zlato a smaragdy. Kromě toho jsou na seznamu také materiály pro stavebnictví jako jsou písky, štěrk a jíly; křemičité písky a křemík; vápenec, sádrovec a chrom.
ANM bude dávat přednost této listině strategických minerálů při geologických studiích a bude mít pravomoc rezervovat a vymezovat speciální oblasti s vysokým těžebním potenciálem, které jsou volné, aby je mohla poskytnout třetím stranám. Minerály nebo lokality, které nejsou považovány za strategické, mohou být předmětem koncesí v souladu s platnými smluvními nástroji.
Prezident Gustavo Petro má v plánu posílit podporu energetické transformace a slíbil podporu rozvoje strategických minerálů, jako jsou měď a nikl. Během roku 2024 plánuje předložit legislatuře reformu stávajícího horního zákona, která vytvoří státní společnost Ecominerales, která se zapojí do činností průzkumu a těžby strategických minerálů, včetně obchodování.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Zdroj: bnamericas.com
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.
V německém závodu Tesly v Grünheide v Braniborsku se každý týden vyrobí 6000 vozidel. V prostorách továrny však již není dostatek místa pro neprodané vozy, a tak jsou tisíce elektromobilů transportovány na bývalé vojenské letiště.