Ministr dopravy ohlásil ambiciózní investici 140 bilionů pesos (34,44 miliardy dolarů) na infrastrukturní projekty. Nejvíce peněz poteče do silnic a dálnic.
Podle vyjádření ministra dopravy Williama Camarga budou prostředky směrovat do různých druhů dopravy v průběhu následujících čtyř let. Z této částky půjde 48 % do silničních projektů, 24 % do výstavby a modernizace letišť, 22 % do železniční infrastruktury a 6 % do vodních a přístavních projektů.
Ministr zdůraznil nový pohled na infrastrukturu dopravy, který bude zahrnovat strategické investice do železnice a vodních tras. Zaměřovat se budou především na modernizaci vodní infrastruktury a plánování nových leteckých spojení a dopravních uzlů.
Strategický plán je zacílen především na obnovu a oživení železnice. Mezi nadcházející projekty vlakových tratí patří La Dorada-Chiriguaná a Bogotá-Belencito, které jsou ve fázi strukturalizace, stejně jako Tren del Pacífico a Tren del Catatumbo. Kromě toho je v plánu revitalizovat vodní dopravu prostřednictvím projektů zlepšujících splavnost řek Magdalena, Meta, Atrato a Mompox za částku 2,2 bilionu pesos (přibližně 541,2 milionu amerických dolarů).
Pokud jde o přístavní oblasti, právě probíhá prohlubování přístupových kanálů k přístavům Buenaventura, Tumaco a Barranquilla. Tato opatření mají posílit zahraniční obchod a zvýšit objem přepravovaného nákladu a umožnit přístup lodím většího rozměru. V rámci národní silniční sítě vláda vyčlení 67,9 bilionu pesos na posílení portfolia koncesních a nekoncesních komunikací, včetně projektů jako Villeta-Guaduas a Pasto-Popayán a 95 dalších projektů.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Zdroj: portafolio.co
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.
Nevládní organizace Attac navrhuje zavést progresivní daňový model pro zdanění bohatství. Stát tak ročně získá až 22 miliard eur na klíčové investice. Attac upozorňuje na výrazný trend bohatnutí rakouských miliardářů, což vyvolává obavy z narůstající nerovnosti a koncentrace bohatství ve společnosti. Diskuze o zdanění bohatství vyvolává rozporuplné reakce. Někteří vidí v zavedení daně příležitost dosáhnout větší sociální spravedlnosti, zatímco jiní varují před negativními dopady na ekonomiku a zaměstnanost.