V současné době je podíl elektromobilů na všech nově prodaných vozidlech v Kanadě zhruba 12 procent.
Kanadská vláda 19. prosince vydala finální podobu nařízení požadující, aby všechny nové osobní automobily, automobily typu SUV a lehké dodávky prodané v Kanadě počínaje rokem 2035 měly status zero-emission. Požadavek nulových emisí u vozidel má výrazně přispět k naplnění klimatických cílů současné kanadské vlády.
Tato nová pravidla, v Kanadě známá pod označením Electric Vehicle Availability Standard, byla poprvé zveřejněna roku 2021. Jejich cílem je zaručení dostatečné nabídky na kanadském trhu s elektromobily.
Podle dílčích cílů kanadské vlády mají vozidla s nulovými emisemi představovat alespoň 20 procent všech automobilů prodaných v roce 2026 a nejméně 60 procent automobilů prodaných v roce 2030. Ve třetím čtvrtletí roku 2023 představovaly v Kanadě elektromobily 12,1 procenta prodejů z nových automobilů.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kanada.
Zdroj: Reuters.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.
Nevládní organizace Attac navrhuje zavést progresivní daňový model pro zdanění bohatství. Stát tak ročně získá až 22 miliard eur na klíčové investice. Attac upozorňuje na výrazný trend bohatnutí rakouských miliardářů, což vyvolává obavy z narůstající nerovnosti a koncentrace bohatství ve společnosti. Diskuze o zdanění bohatství vyvolává rozporuplné reakce. Někteří vidí v zavedení daně příležitost dosáhnout větší sociální spravedlnosti, zatímco jiní varují před negativními dopady na ekonomiku a zaměstnanost.