Polský železniční dopravce PKP Intercity uzavřel tendr na nákup 300 vlakových vozů. Dodá je továrna H. Cegielski z Poznaně.
PKP Intercity může vedle nákupu 300 vagonů z tendru objednat ještě 150 vozů bez samostatného řízení. Z hlediska počtu vozidel se jedná o největší tendr v historii dopravce. Vozy pro PKP Intercity dodá továrna H. Cegielski z Poznaně. Hodnota zakázky může dosáhnout až 6,3 miliardy zlotých.
Nové vozy budou schopné zrychlit až na 200 km/h. Budou homologované pro železniční sítě v Česku, Německu, Rakousku, Slovensku, Maďarsku a Litvě.
Vozy zakoupené v tomto výběrovém řízení zavedou nové standardy a určí inovativní směry pro konstrukci kolejových vozidel v Polsku, protože byly navrženy podle nového přístupu k designu. Inovativní přístup se týká jak vizuálních, tak technických otázek. Vozy mají stylová a funkční řešení, která se stanou opakovatelným, intuitivním a charakteristickým standardem pro PKP Intercity.
Dodávky vagonů by měly být dokončeny do roku 2028.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Polsko.
Zdroj: kolejowyportal.pl, forsal.pl, money.pl
Tento rozsáhlý a širokospektrý projekt zahrnuje výstavbu čtyř průmyslových linek, a pokryje tak velkou část dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.